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	<title>aesthetic-surgery &amp;laquo; WordPress.com Tag Feed</title>
	<link>http://en.wordpress.com/tag/aesthetic-surgery/</link>
	<description>Feed of posts on WordPress.com tagged "aesthetic-surgery"</description>
	<pubDate>Wed, 30 Dec 2009 17:51:27 +0000</pubDate>

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<title><![CDATA[]]></title>
<link>http://cosmeticsurgerybangalore.wordpress.com/2009/11/29/139/</link>
<pubDate>Sun, 29 Nov 2009 11:26:40 +0000</pubDate>
<dc:creator>cosmeticsurgerybangalore</dc:creator>
<guid>http://cosmeticsurgerybangalore.wordpress.com/2009/11/29/139/</guid>
<description><![CDATA[Lip augmentation with fillers Cosmetic surgery bangalore,India, Video tutorial The lips can be enhan]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p><strong>Lip augmentation with fillers Cosmetic surgery bangalore,India, Video tutorial</strong><br />
<span style='text-align:center; display: block;'><object width='425' height='350'><param name='movie' value='http://www.youtube.com/v/70IWsTm1PTE&#038;rel=1&#038;fs=1&#038;showsearch=0&#038;hd=0' /><param name='allowfullscreen' value='true' /><param name='wmode' value='transparent' /><embed src='http://www.youtube.com/v/70IWsTm1PTE&#038;rel=1&#038;fs=1&#038;showsearch=0&#038;hd=0' type='application/x-shockwave-flash' allowfullscreen='true' width='425' height='350' wmode='transparent'></embed></object></span><br />
The lips can be enhanced with fillers made up of sodium hyaluronate with a simple injectable implant.these are injectable sterile apyrogenic viscous implants available in pre filled syringes.The procedure takes a few minutes and can be performed as an office based procedure.</p>
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<title><![CDATA[Clinical Risk 2009 (Vol 15, No 6)]]></title>
<link>http://fadelibrary.wordpress.com/2009/11/23/clinical-risk-2009-vol-15-no-6/</link>
<pubDate>Mon, 23 Nov 2009 12:40:15 +0000</pubDate>
<dc:creator>tracyjulia</dc:creator>
<guid>http://fadelibrary.wordpress.com/2009/11/23/clinical-risk-2009-vol-15-no-6/</guid>
<description><![CDATA[Clinical Risk 2009 (Vol 15, No 6) content page Fade Fave: Improving the safety of aesthetic surgery:]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p><a title="Clinical Risk 2009 (Vol 15, No 6) content page" href="http://cr.rsmjournals.com/content/vol15/issue6/" target="_blank">Clinical Risk 2009 (Vol 15, No 6) content page</a></p>
<p><strong>Fade Fave: </strong><a title="Improving the safety of aesthetic surgery: Recommendations following a 14-year review of cases referred to the Medical Defence Union from across the United Kingdom (1990–2004)" href="http://cr.rsmjournals.com/cgi/content/full/15/6/241" target="_blank">Improving the safety of aesthetic surgery: Recommendations following a 14-year review of cases referred to the Medical Defence Union from across the United Kingdom (1990–2004)</a></p>
<p><strong>Fade Skinny: </strong>Aesthetic surgery differs from all other forms of surgery in<sup> </sup>being a treatment for ‘want’ rather than ‘need’.<sup> </sup>Historically it has been a field with a significant rate of<sup> </sup>litigation as a result of the high expectation of patients.<sup> </sup>A 14-year audit of claims to the MDU between 1990 and 2004 has<sup> </sup>allowed a unique insight into the nature of events which patients<sup> </sup>deem significant and lead them to seek litigation. The top line<sup> </sup>findings of this review have allowed this article to suggest<sup> </sup>some recommendations to reduce risk in aesthetic surgery.</p>
<p><strong>(NHS Athens is required to access this article online)</strong></p>
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<title><![CDATA[Elsevier Releases Illustrated "Aesthetic Plastic Surgery" Book]]></title>
<link>http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/2009/11/20/elsevier-releases-illustrated-aesthetic-plastic-surgery-book/</link>
<pubDate>Fri, 20 Nov 2009 14:30:02 +0000</pubDate>
<dc:creator>Cosmetic Surgery Review</dc:creator>
<guid>http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/2009/11/20/elsevier-releases-illustrated-aesthetic-plastic-surgery-book/</guid>
<description><![CDATA[Elsevier is the world’s leading publisher of scientific, technical and medical information, and has ]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p>Elsevier is the world’s leading publisher of scientific, technical and medical information, and has recently produced a comprehensive book about aesthetic plastic surgery. The book is full of illustrations and has been created by international contributors to provide a broad view and up-to-date perspective on aesthetic surgery procedures and the state of the industry.</p>
<p>In addition to outlining what the various outcomes of <a href="http://www.locateadoc.com/surgery-guide.cfm/cosmetic-surgery" target="_blank">cosmetic surgery procedures</a> are, the text lays out various techniques and innovative tools used to perform advanced procedures including the MACS lift,  endoscopic facelifts, cohesive gel breast augmentation, lipoabdominoplasty and suture suspension threadlifts amongst others. The book also covers, in detail, the procedure and outcomes of Sculptra, Restylane, Botox and Radiesse.</p>
<p>According to Sue Hodgson, Publishing Director for Global Medicine at Elsevier, “All of the major contemporary procedures in aesthetic plastic surgery are covered and described by the experts in the field. It is a resource no surgeon who performs aesthetic procedures can afford to be without.”</p>
<p>The text has been edited and reviewed by several notable plastic surgeons and professors of plastic surgery. The three editors of the Aesthetic Plastic Surgery book are Sherrell Aston, MD, FACS, the past president of the American Society for Aesthetic Plastic Surgery and Chairman of the Department of Plastic Surgery at the Manhattan Eye, Ear and Throat Hospital in New York; Douglas Steinbrech, MD, FACS, the Clinical Assistant Professor of Plastic Surgery at the New York University School of Medicine and an attending surgeon at Manhattan Eye, Ear and Throat Hospital in New York, and Jennifer l. Walden, MD, FACS, an attending surgeon and Program Director in Plastic Surgery at the Manhattan Eye, Ear and Throat Hospital in New York.</p>
<p>The book is designed to serve as a practical guide for both beginner and experienced <a href="http://www.locateadoc.com/doctors/cosmetic-surgery.html" target="_blank">surgeons</a>, and contains the latest information on a wide range of procedures and techniques.</p>
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<title><![CDATA[ASAPS Partners with SAGE to Publish Aesthetic Journal in 2010]]></title>
<link>http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/2009/11/02/asaps-partners-with-sage-to-publish-aesthetic-journal-in-2010/</link>
<pubDate>Mon, 02 Nov 2009 15:15:12 +0000</pubDate>
<dc:creator>Cosmetic Surgery Review</dc:creator>
<guid>http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/2009/11/02/asaps-partners-with-sage-to-publish-aesthetic-journal-in-2010/</guid>
<description><![CDATA[The American Society for Aesthetic Plastic Surgery (ASAPS) has announced a partnership with SAGE to ]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p><img class="alignright size-medium wp-image-2090" style="margin:15px;" title="CB107894" src="http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/files/2009/10/j0409399.jpg?w=300" alt="CB107894" width="204" height="204" />The American Society for Aesthetic Plastic Surgery (ASAPS) has announced a partnership with SAGE to publish the <em>Aesthetic Surgery Journal </em>(ASJ) starting in 2010. The journal tracks and showcases the latest scientific developments and clinical trials in the <a href="http://www.locateadoc.com/surgery-guide.cfm/cosmetic-surgery" target="_blank">aesthetic surgery</a> industry, and is an official publication of the ASAPS.</p>
<p>It is also the official English-language journal of eleven major international societies of plastic, aesthetic and reconstructive surgery, and serves as the official journal of The Rhinoplasty Society, the Dutch Society for Aesthetic Plastic Surgery, the Mexican Association of Plastic, Aesthetic and Reconstructive Surgery, the Turkish Society of Aesthetic Plastic Surgeons, and the Colombian Society of Plastic, Aesthetic, Maxillofacial and Hand Surgery, amongst others.</p>
<p>The journal features a wide range of topics related to anti aging, aesthetic surgery, clinical techniques an anatomical studies.  Jayne Marks, vice president and editorial director of journals for SAGE says that “SAGE is very pleased to have been chosen as the ASAPS’ publishing partner for their prestigious and widely-read journal…the Aesthetic Surgery Journal is an important addition not to just our growing list of science, technology and medicine journals, but also to the depth of our society publishing program.” <em>(Source: <a href="http://www.medicalnewstoday.com/articles/167821.php" target="_blank">MedicalNewsToday.com</a>)</em></p>
<p>The <em>Aesthetic Surgery Journal </em>is a peer-reviewed international journal that covers the latest research and techniques in reconstructive surgical procedures, reviews articles and commentary from related disciplines, outlines technical details of established and developing aesthetic surgical and non-surgical treatments, and tracks scientific evaluation and commentary related o the psychological ramifications of surgical and non-surgical procedures. The journal also includes Continuing Medical Education (CME) articles and exams.</p>
<p>The most current issue and past issues of the <em>Aesthetic Surgery Journal</em> are available online at <a href="http://www.aestheticsurgeryjournal.com/">www.aestheticsurgeryjournal.com</a>. The first SAGE-published issue of the <em>Aesthetic Surgery Journal </em>will begin in January 2010.</p>
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<title><![CDATA[Ideal Beauty Standards Vary by Race, Study Says]]></title>
<link>http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/2009/10/23/ideal-beauty-standards-vary-by-race-study-says/</link>
<pubDate>Fri, 23 Oct 2009 15:15:53 +0000</pubDate>
<dc:creator>Cosmetic Surgery Review</dc:creator>
<guid>http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/2009/10/23/ideal-beauty-standards-vary-by-race-study-says/</guid>
<description><![CDATA[Researchers have long pointed out that the Western ideal of beauty differs significantly compared to]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p><img class="alignright size-medium wp-image-2049" style="margin:15px;" title="sexy country girl" src="http://cosmeticsurgerytoday.wordpress.com/files/2009/10/j0442258.jpg?w=300" alt="sexy country girl" width="221" height="147" />Researchers have long pointed out that the Western ideal of beauty differs significantly compared to other regions of the world, but a recent report presented at the 2009 American Academy of Otolaryngology – Head and Neck Surgery Foundation Annual Meeting and OTO EXPO in San Diego showed that the esthetic impressions of people of different races also shows a significant variance.</p>
<p>The study involved reviewing the preferences of a group of health professionals who work with facial esthetics compared to the preferences of artists and sculptors, and a group of general citizens with no affiliation to the <a href="http://www.locateadoc.com/doctors/facial-plastic-surgery.html" target="_blank">facial esthetics</a> industry. Participants in the study were asked to review six images of six women between the age of 18 and 30 years. Each woman had a different nasal height root variation.</p>
<p>The preferences of each group showed that the women with a low nasal root were considered to be ‘most beautiful’ by Brazilian health professionals, artists and the general public, followed by the women who had a regular position of the nasal root. The least beautiful women were those that had a high position of the nasal root. Nasal root was measured between the upper eyelid crease and the pupil level.</p>
<p>The findings of this study were presented at the American Academy of Otolaryngology – Head and Neck Surgery Foundation Annual Meeting and OTO EXPO primarily to help surgeons understand how to tailor their procedure to meet their patient’s needs and achieve the ‘ideal’ facial appearance. While this study was designed to review the preferences of Brazilian health professionals and citizens, similar studies are underway to find out what the general populations in North America, Europe and Asia consider to be the ‘ideal’ beauty based on nasal root positioning and other key features. The results of these studies may be significantly different than the results of the Brazilian study.</p>
<p><em>(Source: <a href="http://www.medicalnewstoday.com/articles/166334.php" target="_blank">MedicalNewsToday</a><a href="http://www.medicalnewstoday.com/articles/166334.php"></a>)</em></p>
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<title><![CDATA[bak 2 skul]]></title>
<link>http://blographics.wordpress.com/2009/05/24/bak-2-skul/</link>
<pubDate>Sun, 24 May 2009 06:11:32 +0000</pubDate>
<dc:creator>ELIment</dc:creator>
<guid>http://blographics.wordpress.com/2009/05/24/bak-2-skul/</guid>
<description><![CDATA[Si Elyong, nagpapakuha ng school ID. Ngayon ko lang DIN nadiskubre, si Elyong pala ay kaapuapuhan sa]]></description>
<content:encoded><![CDATA[Si Elyong, nagpapakuha ng school ID. Ngayon ko lang DIN nadiskubre, si Elyong pala ay kaapuapuhan sa]]></content:encoded>
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<title><![CDATA[Die haeufigsten Fragen zu Botox]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haeufigsten-fragen-zu-botox/</link>
<pubDate>Fri, 17 Apr 2009 14:27:48 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haeufigsten-fragen-zu-botox/</guid>
<description><![CDATA[Die haeufigsten Fragen zu Botox Cirumed Clinic Dr. Aslani Frage: Kann Botox ein Facelift ersetzen ? ]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><div><strong></strong></div>
<p><strong></strong></p>
<div id="attachment_978" class="wp-caption alignright" style="width: 276px"><strong><img class="size-full wp-image-978" title="Die haeufigsten Fragen zu Botox" src="http://cirumedclinic.wordpress.com/files/2009/04/botox.jpg" alt="Die haeufigsten Fragen zu Botox Cirumed Clinic Dr. Aslani" width="266" height="175" /></strong><p class="wp-caption-text">Die haeufigsten Fragen zu Botox Cirumed Clinic Dr. Aslani</p></div>
<p><strong>Frage: Kann Botox ein Facelift ersetzen ?</strong></p>
<p><strong></strong></p>
<p><strong>Dr.Aslani:</strong>Nein, kann es nicht. Der Ansatzpunkt ist ein voellig anderer, Botox wirkt dem Zug mimischer Muskulatur auf die Haut entgegen, waehrend ein Facelift schwerkraftabhaengige Veraenderungen des Gesichtes angeht. Was haeufig zu Missverstaendnissen fuehrt ist die Beobachtung, dass sich mit dem Aufkommen von Botox die Nachfrage nach Facelifts verringert und das Lebensalter der anfragenden Patienten erhoeht hat. Das dokumentiert einen gewissen Praeventivefekt auf die Gesichtsalterung, obwohl es strenggenommen zwei voellig verschiedene Paar Schuhe sind.</p>
<p><strong>Frage:</strong>Wie lange hält der Effekt von Botox  vor ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani: </strong>Das ist die am haeufigsten gestellte und am schwierigsten zu beatwortende Frage. Im Schnitt wuerde ich mal sagen drei Monate, das kommt aber sehr darauf an und haengt auch von der Anzahl der Vorbehandlungen ab.</p>
<p>Was ich bei zahlreichen Patienten beobachte ist so etwas wie ein „Gipsbeineffekt&#8221;, d.h. die Ruhigstellung des Muskels bewirkt eine Atrophie desselben und die Intervalle werden laenger.</p>
<p>Das kann, muss aber nicht passieren.</p>
<p><strong>Frage:</strong>Gibt es auch Patienten bei denen Botox nicht wirkt ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani:</strong>Ja gibt es wenn auch sehr selten. Gelegentlich beobachte ich das einige Patienten wesentlich höhere Dosen als normal benötigen. Ich bestelle Patienten routinemässig zu einer Nachkontrolle nach einer Woche ein.</p>
<p>Sollte dann gar kein Effekt sichtbar sein, spritze ich mit einer neuen Ampulle nach um einen Materialfehler auszuschliessen.</p>
<p>Es gibt in der Tat Faelle wo sich auch nach perfekter technischer Ausführung mit verschiedenen Ampullen kein Effekt einstellt, das ist mir erst kürzlich mit einer Patientin passiert. Dann muss man wohl von einer Resistenz ausgehen. Ich persoenlich habe in meiner ganzen Laufbahn davon aber bisher nur drei Faelle gesehen.</p>
<p><strong>Frage: </strong>Ist die Injektion sehr schmerzhaft ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani: </strong>In der Regel nicht. Ich verwende eine lokalanaesthetisch wirkende Salbe die den Einstich weniger spuerbar macht, manche Patienten empfinden es auch als angenehm das zu behandelnde Areal zu kuehlen. Eine Infiltrationsanaesthesie ist in der Regel nicht noetig.</p>
<p><strong>Frage:</strong>Wo wirkt Botox am besten ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani:</strong>Klassischerweise am besten im Bereich der Zornesfalte, Stirn und bei den Kraehenfuesschen um die Augen.</p>
<p>Auch ein begrenztes Anheben haengender Augenbrauen laesst sich gut erreichen.</p>
<p>Anwendung am Hals und um die Mundwinkel ist moeglich verlangt aber allerhöchste anatomische Praezision weil ein auch nur geringes Versetzen der Injektion hier beispielsweise zu einem sehr unangenehmen Funktionsverlust, also beispielsweise hängenden Mundwinkeln führen kann.</p>
<p><strong>Frage:</strong>Was ist „touch-up&#8221; ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani:</strong>Besonders wenn ich einen Patienten noch nicht kenne, d.h. ihn /sie das erste Mal infiltriere, handhabe ich es in der Regel so dass ich eher defensiv infiltriere, da ich seine Reaktion auf das Praeparat noch nicht kenne. Nach einer Woche bis zu 10 Tagen spaeter schaue ich mir die Wirkung dann nochmal und und Spritze ggf. etwas nach. So laesst sich der Effekt ein wenig besser titrieren und man vermeidet Ueberinjektionen.</p>
<p><strong>Frage: </strong>Wie haufig kommt es zu „haengenden&#8221; Lidern?</p>
<p><strong>Dr.Aslani: </strong>Also das sollte selbstverständlich gar nicht vorkommen.</p>
<p>Ursache ist entweder eine falsch platzierte Injektion, meiner Ansicht nach spielt auch das Verdünnungsverhaeltnis eine gewisse Rolle.</p>
<p>Je höher verdünnt wird, desto grösser ist meinem Empfinden nach das Risiko des „Verlaufens&#8221; in ein unerwuenschtes Areal, ich bevorzuge daher eine konzentriertere Form, die muss dann aber natuerlich perfekt platziert sein.</p>
<p><strong>Frage:</strong>Ich habe Bedenken mich mit einem Nervengift behandeln zu lassen, wie hoch ist bei Botox die Gefahr eines Übergreifens der Giftwirkung auf den Körper ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani:</strong>Sehr gering. Es ist völlig korrekt das Botox ein sehr stark wirksames Gift ist, aber die verwendete Menge ist so gering dass eine systemische Komplikation quasi ausgeschlossen ist, da muesste das Verduennungsverhaeltnis schon in einem Masse veraendert werden, dass grob fahrlaessig waere. Das ist bei den herkoemmlichen Trockenstechampullen quasi nicht machbar.</p>
<p><strong>Frage:</strong> Eignet sich Botox zur Migränebehandlung ?</p>
<p><strong>Dr.Aslani:</strong> Ja. Die Behandlung ist allerdings noch etwas experimentell. Ich sehe bei der Behandlung von Migräne mit Botox gelegentlich  sehr gute Erfolge.</p>
<p><strong><a title="Dr. Aslani Cirumed Clinic" href="http://de.cirumed.es/Dr-Alexander-Aslani.htm" target="_blank">Dr.Alexander Amir Aslani</a>, Direktor, Facharzt für Plastische,Ästhetische und Rekonstruktive Chirurgie</strong>, <strong><a title="Cirumed Clinic Marbella" href="http://www.cirumed.es/" target="_blank">Cirumed Clinic Marbella</a>, Malaga, Spanien</strong></p>
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<title><![CDATA[Die haeufigsten Fragen Brustvergrösserung]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haeufigsten-fragen-brustvergroesserung/</link>
<pubDate>Fri, 17 Apr 2009 14:23:39 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haeufigsten-fragen-brustvergroesserung/</guid>
<description><![CDATA[Dr. Aslani zu häufigen Fragen zur Brustvergrösserung Frage: Ich habe gehoert dass moderne Silikonimp]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<div id="attachment_983" class="wp-caption alignleft" style="width: 176px"><img class="size-full wp-image-983" title="Brustvergrösserung Dr. Aslani Cirumed Clinic" src="http://cirumedclinic.wordpress.com/files/2009/04/breast-enlargement1.jpg" alt="Dr. Aslani zu häufigen Fragen zur Brustvergrösserung" width="166" height="250" /><p class="wp-caption-text">Dr. Aslani zu häufigen Fragen zur Brustvergrösserung</p></div>
<p class="MsoNoSpacing">Frage:</p>
<p>Ich habe gehoert dass moderne Silikonimplantate jetzt lebenslang halten.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Stimmt das ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Also sagen wir mal so: vielleicht. Die Vertreiber der gängigen Implantatmarken versichern mir als Chirurgen zwar grossteils lebenslange Haltbarkeit bei den Implantaten der neuesten Generation, ich persönlich bin da etwas zurückhaltend.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">So etwa 20 Jahre halte ich bei guten Implantaten für realistisch, länger für möglich, versprechen würde ich das aber nicht.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong> Kann ich nach einer Brustvergrösserung das Gefühl in den Brustwarzen verlieren ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: </strong>Temporär moeglich. In meinem Patientengut beobachte ich einen temporären Verlust der Sensibilität, seltsamerweise meistens einseitig, in etwa 20 % der Fälle. Ich habe bei meinen Patienten aber bisher noch nicht erlebt dass dies jemals dauerhaft gewesen wäre. Meiner Erfahrung nach erholt sich die Sensibilität in der Regel innerhalb von 8-12 Wochen.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Dauerhafter Sensibilitätsverlust wird in der Literatur zwar beschrieben, ich persönlich habe das aber noch nie erlebt.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum: </strong>Welcher Zugangsschnitt ist fuer die Brustvergroesserung der beste ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Es gibt drei Moeglichkeiten: Zugang ueber die Achselhoehle, die Brustwarze oder ueber die Unterbrustfalte. Jeder Zugang hat vor und Nachteile-oft haengt die Auswahl einfach von der Praeferenz des Chirurgen oder, noch wichtiger, von der Praeferenz des Patienten ab. Bei dem Schnitt ueber die Achselhoehle sehe ich ein etwas erhoehtes Infektionsrisiko und rate davon generell eher ab, es gibt aber immer wieder Patienten die das in Kauf nehmen moechten.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Die Narbe ist bei allen drei Zugangswegen nach einem gewissen Zeitraum sowieso nicht mehr sichtbar.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Kann eine Brustvergroesserung zu „Schwangerschaftsstreifen“, will sagen Hautdehnungsmarken auf der Brust fuehren ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Eigentlich nicht, sowas habe ich noch nie erlebt. Aber die Haut bleibt natuerlich den normalen Alterungsprozessen ausgesetzt<span> </span>wie ohne Implantate,das bleibt Ihnen also leider nicht erspart.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Ob das durch Implantate beschleunigt wird steht zur Diskussion, ich selber glaube das eher nicht.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong> Was ist besser-Einsetzen des Implantates vor oder hinter dem Brustmuskel ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Als Faustregel kann man sich merken dass das von der Groesse und Qualitaet der Brustdruese sowie vom Ausmass des Haengens der Brust abhaengt. Die meisten Damen die eine Brustvergroesserung wuenschen haben sehr wenig Brustdruese und da ist das Setzen unter den Muskel besser da das Implantat sonst sicht-und spuerbar waere.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Ist aber ausreichend Brustdruesengewebe vorhanden und die Brust sinkt etwas bzw. ist ggf. sogar eine Straffung noetig, kann es aesthetisch wesentlich vorteilhafter sein ueber dem Muskel zu positionieren. Die Positionierung des Implantates über dem Muskel führt in diesen Fällen zu einer verbesserten Projektion der Brust und mehr Dekoltee. Eine Brustvergrössering mit Straffung ist allerdings keine ganz einfache Operation, das muss man klar sagen, dennoch erachte ich die Kombination als lohnend.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum: </strong>Kann man auch Kochsalzimplantate verwenden ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Kann man schon, ich halte das aber fuer etwas überholt. Die Nachteile die ich sehe sind progredienter Volumenverlust, erhoehte Inzidenz fuer Kapselkontraktur und langfristig nachteilige Entwicklung der Form. Deswegen verwende ich sie nicht. Falsch ist die Anwendung als solche aber natuerlich nicht, ich selber habe aber keine ueberzeugenden Erfahrungen gemacht und benutze sie daher nicht mehr.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Warum nehmen manche Chirurgen lieber runde und manche eher tropfenförmige Implantate ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Also soweit es mich betrifft einfach weil jede Brust anders ist. Standardrezepte sind meiner Ansicht nach lediglich nur eine Garantie dafür in einem gewissen Prozentsatz der Fälle daneben zu liegen.Wenn beispielsweise eine Dame eine eher hängende Brust hat und sich mehr Dekolltee wünscht respektive wenn sogar eine Straffung erforderlich sein sollte, dann ist ein tropfenförmiges Implantat das mehr Volumen im unteren Drüsenpol bringt meiner Ansicht nach der völlig falsche Weg. Bei einer eher jugendlich geformten Brust mit hohem Volumenanteil im oberen Drüsenbereich ist das natürlich genau andersherum. Am einfachsten bei der Planung der Brustvegrösserung ist es dem Patienten einige Beispielbilder zu zeigen die einen Eindruck vom Effekt runder und vom Effekt tropfenförmiger Implantate vermitteln.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Ich habe gehoert dass eine Brustvergroesserung eine Mammographie unmoeglich macht. Stimmt das?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Nein. Es ist lediglich eine spezielle Technik erforderlich, die aber bei der grossen Anzahl an augmentierten Brüsten jedem Radiologen, der regelmässig Mammographien durchführt, geläufig ist. Das sollte also definitiv kein Problem sein.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong> Warum empfehlen Chirurgen die Kombination von Vergroesserung und Straffung ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Generell empfehlen wird das keiner &#8211; das kommt auf die Brust an. <strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Bei einer ptotischen, d.h. hängenden Brust besteht ein Überschuss an Hautmantel bei zu wenig Füllung. Man kann das jetzt von dreierlei Seiten angehen: entweder man füllt den leeren Hautmantel mit Implantaten (führt zu sehr grosser Brust) oder man b) strafft die Haut (führt zu kleiner Brust) oder c) man kombiniert beide Methoden.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Bei einer Brust mit viel Hautüberschuss und wenig Drüse halte ich die Kombination für die beste Methode. Das reine Ausfüllen mit einem Implantat würde zu einer übergrossen Brust führen die mit der Zeit natürlich wieder stark absinkt, das würde ich also ablehnen.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Meiner Erfahrung nach sind die Narben für die Patienten nie wirklich ein Problem da sie erstens voellig verblassen und zweitens der entscheidende Faktor für die Patientenzufriedenheit die Form der Brust ist.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum</strong>:Kann ich nach einer Brustvergrösserung stillen ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Generell ja. Bei der Brustvergrösserung wird unterhalb der Brustdrüse gearbeitet und nicht in die Brustdrüse an sich geschnitten. Daher bleibt das Stillen durch die Operation unbeeinträchtigt. Erfolgt der Zugang über die Brustwarze ist eine Beeinträchtigung des Stillens theoretisch möglich, praktisch spielt das meiner Erfahrung nach aber keine Rolle.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Was ist eine Kapselkontraktur ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Eine Kaspelkontraktur ist eine eigentlich voellig normale Fremdkoerperreaktion des Koerpers gegenueber dem Implantat. Dabei wird das Implantat vom Koerper mit einer Kapsel umscheidet. Ein gewisser Grad ist erwuenscht, wir wollen ja dass das Implantat da bleibt wo wir es hinsetzen und nicht dass es unkontrolliert auf der Brust herumrutscht. Manchmal kann Ihr Koerper es mit der Kapselbildung etwas uebertreiben und es kommt zu einer uebermaessigen Verhaertung , die zu einer Deformierung fuehren und schmerzhaft sein kann.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Das war ein Riesenproblem bei den Implantaten der ersten Generation in den siebziger Jahren, vermutlich wegen der vormals glatten Oberflaeche der Implantate. Heute ist das eher selten, passieren kann es aber natuerlich immer noch. Beste Prophlaxe ist meiner Erfahrung nach das Platzieren des Implantates hinter den Brustmuskel.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.med.Alexander Amir Aslani</strong>, <strong>Facharzt für Plastische, Ästhetische und Rekonstruktive Chirurgie, Direktor, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, Spanien, www.cirumed.es</strong></p>
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<title><![CDATA[Die häufigsten Fragen zu Facelift]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haufigsten-fragen-zu-facelift/</link>
<pubDate>Fri, 17 Apr 2009 14:19:24 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haufigsten-fragen-zu-facelift/</guid>
<description><![CDATA[Cirumed Clinic Marbella - Face Lift Frage: Gibt es eine Altersgrenze fuer ein Facelift? Dr.Aslani:Ne]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<div id="attachment_985" class="wp-caption alignright" style="width: 188px"><strong><img class="size-full wp-image-985" title="Face Lift Cirumed Clinic Marbella" src="http://cirumedclinic.wordpress.com/files/2009/04/face.jpg" alt="Cirumed Clinic Marbella - Face Lift" width="178" height="268" /></strong><p class="wp-caption-text">Cirumed Clinic Marbella - Face Lift</p></div>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong></p>
<p><strong>Gibt es eine Altersgrenze fuer ein Facelift?</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Nein .Wenn Sie gesund sind sicher nicht. Das Alter an sich spielt keine Rolle, entscheidend ist Ihr Gesundheitszustand. <strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong>Gibt es eine isolierte Halsstraffung ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Ja. Allerdings sind die Indikationen dafuer sehr limitiert. Die Zielsetzung ist die Straffung der Platysmabaender, das sind die glatten Muskelstraenge am Hals die zum sogenannten“ Truthahnhals“ fuehren. Wie immer in der Chirurgie haengt das sehr von der individuellen Situation ab, generell ist es eine limitierte Loesung fuer ein limitiertes Problem.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Ist ein Facelift sehr schmerzhaft ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Eigentlich nicht. Die meistens Patienten beschreiben lediglich ein Spannungsgefuehl, das in der Regel etwa eine Woche anhaelt. Das ist aber selbstverstaendlich individuell verschieden.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Funktioniert das „Fadenlifting „?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Grundsaetzlich ist die Idee ganz interessant….ich persoenlich bin von den Resultaten bisher eher nicht so beeindruckt. Vielleicht bin ich aber auch etwas voreingenommen weil ich natuerlich schwerpunktmaessig Patienten sehe die mit dem Resultat nicht zufrieden sind und dann ein richtiges Facelift wuenschen, d.h. die Zufriedenen, die es sicher auch geben muss, sehe ich nicht.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Ich persoenlich führe keine Fadenlifts durch da meiner Meinung nach der begrenzte Effekt eine Fremdkoerperimplantation im Gesicht nicht rechtfertigt. Ein Facelift ist eine komplexe Operation, bei der man, wenn richtig ausgeführt, dreidimensional denken muss und Verständnis für die unterschiedlichen anatomischen Schichten des Gesichtes haben muss. Das sich der Effekt mit einer simplen Faden implantation erreichen lässt, bezweifle ich und habe ich auch noch nicht gesehen.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Wie lange hält ein Facelift ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Wenn es richtig gemacht wird sollte es 10-15 Jahren halten. Das haengt aber von Ihrem Lebensstil<span> </span>und, ganz wichtig, von Ihrer Genetik ab. Chirurgisch ist entscheidend ist dass die Gesichtsweichtelie repositioniert werden und nicht einfach an der Haut gezogen wird. Das hat erstens den Nachteil das es voellig unnaturlich ausschaut und zweitens haelt der Effekt dann eher nur kurzzeitig.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Mir ist im Rahmen eines Beratungsgespraeches ein Stirnlift zusammen mit einer Augenlidplastik empfohlen worden. Ich habe mir eine zweite Menung eingeholt und mir wurde gesagt dass diese Kombination nicht zu empfehlen sei. Wer hat denn nun recht ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Ihre „zweite Meinung“. Die Kombination der beiden Operationene ist aus meiner Sicht nicht nur „nicht zu empfehlen“, sondern sogar sehr gefaehrlich. Egal wie erfahren der Chirurg, die Auswirkungen auf den Lidschluss lassen sich nur erahnen………das sollte man auf keinen Fall zusammen machen !<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Sinn macht nur die Kombination eines Mittelgesichts-/Halsliftings mit Lidplastik.Das ist auch sehr sicher und aus meiner Sicht in den meisten Faellen zu empfehlen, das die Veraenderung im Gesicht dann homogener wirkt.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum</strong>:Kann man ein Facelift auch nur unter oertlicher Betaeubung durchfuehren ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani</strong> Natuerlich. Zwingend erforderlich ist aber die Kombination mit einem Daemmerschlaf, sonst wird es Ihnen auf der OP-Liege zu unbequem. Der Vollstaendigkeit halber muss ich aber sagen dass mit den Medikamenten der neueren Generation die Erholungsphase etwa gleich ist.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Muss ich nach einem Facelift sehr aufwendige Verbaende tragen ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Das haengt von der Ausdehnung ab. Bei sehr ausgedehnten „Truthahnhaelsen“ bereite ich die Straffung der Halspartie gerne mit etwas Fettabsaugung im Halsbereich vor, dann macht eine Bandagierung nach der OP wirklich Sinn. Ich lasse Facelifts aber auch oft ganz ohne Verband, das kommt ganz darauf an.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum</strong>:Ich habe Angst vor sichtbaren Narben. Kommt das nach einem Facelift haeufig vor ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani</strong>:Nein, bei hellhauetigen Patienten sicher nicht. Voraussetzung ist natuerlich das es technisch perfekt ausgefuehrt wird, besonders wichtig ist dass die Naht an der Vorderseite des Ohres niemals unter Spannung gesetzt wird.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum</strong>:Wann bin ich nach einem Faceliftgesellschafts faehig?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Planen Sie etwa eine Woche. Die Erholungsphase ist sehr individuell.Schwerpunkte der Haematomverfaerbung sind normalerweise der Hals und die Raender der Unterlider. Manche Patienten bekommen haben keine oder nur wenig Haematomverfaerbung und manche viel. Abgesehen davon dass hoher Blutdruck mit dem Auftreten von Haematomen verbunden zu sein scheint ist es sonst wohl eher die individuelle Disposition.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Ich habe gehoert<span> </span>dass es nach einem Facelift zu Nervenverletzungen kommen kann. Was heisst das?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Das „heisse Eisen“ des Facelifts ist der Gesichtsnerv. Wenn man sich im Gesicht anatomisch gut auskennt sollte das kein Problem sein und insgesamt sind Gesichtnervverletzungen insgesamt sehr selten. Haeufiger kommt es zur Verletzung eines Nerven hinter dem<span> </span>Ohr wenn am Hals herunterpraepariert wird. Das fuehrt dann zu einem tauben Areal hinter dem Ohr, was die meisten Patienten aber nicht sonderlich stoert.An der Verletzungsstelle des Nerven kann es aber zur Bildung eines sogenannten Neuromes kommen, das ist eine Auftreibung an der Schnittstelle des Nerven die unangenehm sein kann und ggf. chirurgisch angegangen werden sollte.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Gibt es ein Minilift <strong>?</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Ja, gibt es. Allerdings sind die Indikationen dafuer etwas schwammig. Die meisten Chirurgen verstehen darunter eine begrenzte Dissektion von Haut ueber einen begrenzten Schnitt vom Ohr.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Fuer sehr diskrete Korrekturen kann man das schon machen, meiner Erfahrung nach ist das Problem aber eher das Patienten von einem „Minilfit“ eine „Maxiresultate“ erwarten – das funktioniert so natuerlich nicht.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum: </strong>Ich moechte mich gerne einem Facelift unterziehen, finde aber das extrem unnatuerliche Aussehen das man haeufig sieht sehr abschreckend. Wie kommt das zustande bzw. wie laesst sich das vermeiden ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: </strong>Haeufigste Ursache fuer ein unnatuerliches Aussehen, kurzgesagt also einfach fuer ein schlechtes Lifting ist das Zusammenwirken von a) Repositionierung der Gesichtsweichteile mit dem falschen Vektor, sprich<span> </span>Zug nach hinten statt nach oben und b) zuviel Spannung auf der Haut.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Optisch fuehrt das zu einer Verbreiterung der Mund/Lippenpartie und zum sogenannten „Windtunneleffekt“.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Wenn die Repositionierung in einem Vektor von 60-70 Grad, also entsprechend der natuerlichen Ptose, d.h dem Absinken der Gesichtsweichteile erfolgt, passiert das nicht.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum: </strong>Was ist besser – Facelift oder Laser ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong> Das sind zwei voellig unterschiedliche Loesungen fuer komplett unterschiedliche Probleme.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Wenn Ihnen ein Chirurg eine Laserbehandlung fuer das Gesicht vorschlaegt geht es<span> </span>um ein sogenanntes „resurfacing“, d.h. eine Erneuerung der Hautoberflaeche.Das beseitigt kleine Faeltchen, nicht aber erschlaffte Gesichtsweichteile-das geht nur mit einem Facelift. Dasselbe gilt natuerlich auch andersherum: ein Facelift strafft Hals und haengende Gesichtsweichteile , beseitigt aber nicht kleine Faeltchen. Die Kombination von beidem in einer Sitzung kann etwas problematisch sein weil man hier ggf. mit einer erhoehten Inzidenz an Wundheilungsstoerungen rechnen muss.</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Wie lange dauert ein Facelift ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Etwa drei Stunden fuer die Kombination Hals/Mittelgesicht/Stirn muss man schon rechnen.<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Forum:</strong>Ist eine Krankenhausuebernachtung erforderlich ?<strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Zwingend erforderlich nicht, aber<span> </span>besser. Ich bevorzuge die Verwendung von Drainagen<span> </span>und mit denen lasse ich einen Patienten ungern nach Hause. Die Patientenzufriedenheit nach einem gut ausgefuehrten Facelift ist enorm, nur finde ich auch wichtig dass Patienten die Sache auch entspannt angehen und durchleben und nicht bandagiert und drainiert umhergeistern um ein paar Euro fuer das Krankenhausbett zu sparen.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Falsch ist es jedoch nicht, man kann ein Facelift durchaus ambulant durchführen.</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><a title="Dr. Aslani Cirumed Clinic" href="http://de.cirumed.es/Dr-Alexander-Aslani.htm" target="_blank">Dr.Alexander Amir Aslani</a>, Facharzt für Plastische, Ästhetische und Rekonstruktive Chirurgie, Direktor <a title="Cirumed Clinic Marbella" href="http://de.cirumed.es/home.htm" target="_blank">Cirumed Clinic Marbella</a>, Malaga, Spanien</strong></p>
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<title><![CDATA[Die häufigsten Fragen zu Bauchdeckenstraffung (Abdominoplastik)]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haufigsten-fragen-zu-bauchdeckenstraffung-abdominoplastik/</link>
<pubDate>Fri, 17 Apr 2009 14:13:04 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/04/17/die-haufigsten-fragen-zu-bauchdeckenstraffung-abdominoplastik/</guid>
<description><![CDATA[Dr. Aslani zu den häufigsten Fragen Bauchdeckenstraffung (Abdominoplastik) Frage: Ich habe mich  bei]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNormal"><strong></strong></p>
<div id="attachment_987" class="wp-caption alignright" style="width: 310px"><img class="size-medium wp-image-987" title="Bauchdeckenstraffung (Abdominoplastik) Dr. Aslani" src="http://cirumedclinic.wordpress.com/files/2009/04/frauen-026.jpg?w=300" alt="Dr. Aslani zu den häufigsten Fragen Bauchdeckenstraffung (Abdominoplastik)" width="300" height="225" /><p class="wp-caption-text">Dr. Aslani zu den häufigsten Fragen Bauchdeckenstraffung (Abdominoplastik)</p></div>
<p class="MsoNormal">Frage:</p>
<p>Ich habe mich  bei mehreren Chirurgen bezüglich einer Fettabsaugung im Bauchbereich informiert und wurde zweimal mit der Information beschieden ich braeuchte eine Bauchdeckenstraffung. Eigentlich will ich aber nur das Fett am Bauch weghaben, was ist denn nun besser ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:Kommt ganz auf Ihren Bauch an. Das Problem an sich ist nicht ungewoehnlich, viele Damen die mit dem Wunsch nach einer Fettbsaugung im Bauchbereich an mich herantreten gaben schlaffe Haut und eine sogenannte Rektusdiastase, d.h. auseinanderstehende gerade Bauchmuskeln, das fuehrt oft zum Eindruck dass der Bauch etwas aufgetrieben ist, die Patientinnen nehmen sich dann selber als „fett“war, sind es aber in der Regel eigentlich gar nicht.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Oft sind diese auseinanderstehenden Muskeln Spaetfolgen einer (oder mehrerer) Schwangerschaften, einer Fettabsaugung an der eh schon schlaffen Haut fuehrt dann nur dazu dass die Haut hinterher noch mehr haengt. </strong><strong>Dann macht nur eine Bauchdeckenstraffung Sinn.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong>Was ist eine „Mini“-Bauchdeckenstraffung ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: Oft gefragt, selten geeignet. Bei der „Mini“Bauchdeckenstraffung wird ueber einen Schnitt, der dem Zugang beim Kaiserschnitt gleicht, endoskopisch die Gerade Bauchmuskulatur praepariert und dann endoskopisch eine Straffung dieser Muskulatur durchgefuehrt.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Es wird keine oder nur sehr wenig Haut reseziert. </strong><strong>Das hoert sich sehr gut an und ist fuer manche Patienten, besonders junge Patientinnen nach Mehrlingsschwangerschaften, eine fantastische Loesung, aber der Effekt ist auf diese Indikationen begrenzt. Wenn der Wunsch nach einer radikalen Veränderung der Körpershilouette besteht und umfassend Haut entfernt werden soll, istt die Mini-Bauchdeckenstraffung ungeeignet.<br />
</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Frage: Stimmt es das bei jeder Bauchdeckenstraffung die Bauchuskeln gestrafft werden mussen ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: In der Regel ja.Bei den meisten Patienten die sich einer Bauchdeckenstraffung unterzogen wollen besteht ein Zustand nach mehreren Schwangerschaften oder ausgedehntem Gewichtsverlust. </strong><strong>Das zieht in der Regel auch die Bauchmuskeln in Mitleidenschaft. Um eine straffe Bauchdecke und eine schoene Taille zu bekommen, ist in diesen Faellen eine Straffung der Bauchdeckenmuskulatur besonders wichtig.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Frage: Ist die Bauchdeckenstraffung sehr schmerzhaft ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: Also die Straffung der Bauchmuskulatur fuehrt haufig zu einem Druck-/und oder Spannungsgefuehl da viele Patienten als nicht uneingeschraenkt angenehm beschreiben. Das kann ein paar Tage andauern.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Frage: Kann man die Bauchdeckenstraffung mit Liposuktion kombinieren ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: Kann man, kommt aber drauf an wo. An den Koerperseiten (Flanken) macht die Kombination mit Liposuktion sehr viel Sinn, da dieses Areal sonst dazu tendiert nach der Abdominoplastik noch mehr „herauszustehen“ als vorher,beziehungsweise die Patienten merken es einfach mehr.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Frage: Wie lange muss ich fuer die Erholungsphase nach einer Abdominoplastik einrechnen ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: Das haengt natuerlich sehr von der Resektionsmenge ab. Bei einer durchschnitlichen Abdominoplastik sind die Patienten in der Regel nach etwa einer Woche alltagsfaehig, wobei Sie natuerlich noch merken dass etwas getan worden ist.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">Frage: Ich habe eine Hernie im Nabelbereich. Kann die gleichzeitig mit einer Abdominoplastik behoben werden ?</p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: Ja , ich kombiniere haeufig eine Abdominoplastik mit einer Hernienreparatur.Das macht absolut Sinn. Hauefig verwende ich bei ausgedehnten Hernien Teile der Unterhaut (Lederhaut) des resezierten Bauchhautlappens als natuerliches „Netz“ zur Verstaerkung der Bauchwand.</strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><a title="Dr. Aslani Cirumed Clinic" href="http://de.cirumed.es/Dr-Alexander-Aslani.htm" target="_blank">Dr.Alexander Amir Aslani</a>, Facharzt fuer Plastische, Aesthetische und Rekonstruktive Chirurgie, Direktor <a title="Cirumed Clinic Marbella" href="http://www.cirumed.es" target="_blank">Cirumed Clinic Marbella</a>, Malaga, Spanien, </strong></p>
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<title><![CDATA[Emerging and continuing trends in 2009 and beyond]]></title>
<link>http://patientsadvantage.wordpress.com/2009/04/15/emerging-and-continuing-trends-in-2009-and-beyond/</link>
<pubDate>Wed, 15 Apr 2009 15:35:48 +0000</pubDate>
<dc:creator>patientsadvantage</dc:creator>
<guid>http://patientsadvantage.wordpress.com/2009/04/15/emerging-and-continuing-trends-in-2009-and-beyond/</guid>
<description><![CDATA[The appeal of both aesthetic surgery and cosmetic medicine continues to spread, as plastic surgeons ]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">The appeal of both aesthetic surgery and cosmetic medicine continues to spread, as plastic surgeons further tailor treatments to meet the distinctive needs of an expanding and varying populace. Disciplines such as Aesthetic Medicine have seen dramatic growth over the last decade and are predicted to increase significantly in the future. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">While all the discussed trends are universal and so prevalent in the Middle East, they are adapted to reflect the different regions and countries. In the United Arab Emirates (UAE) male surgery is a trend that has only emerged in recent years, the figures are outstanding; surging from 12 per cent to 17 per cent since 2005.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">The most sought after male surgery in the UAE remains liposuction and this is a trend that is mirrored worldwide. Men are more conscious now and opting for an aesthetic procedure is no longer looked down upon. Even nationals are changing their thoughts on procedures; nearly half of the men who opted for surgery last year were UAE locals.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">Non-surgical procedures and cosmetic fillers such as Juvederm and Restylane are becoming more appealing as products evolve and new companies enter the market with alternative offerings. Botox continues to be the most popular non-surgical cosmetic treatment but we may see other forms of Botulinum Toxin Type A or similar products begin to enter pre-market clinical trials throughout the course of the year.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">We of course cannot ignore the current global financial crisis, which will also have its impact on plastic surgery, with patients looking for a bargain on cosmetic procedures. This will undoubtedly lead to an increase in cosmetic medicine and cosmetic surgical procedures carried out by untrained or poorly trained practitioners.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">This is not something that I see as a continuing trend however; as the world is becoming better educated about healthcare the certification of plastic surgeons, and accreditation of surgical facilities will play an even more important role in helping patients to <a href="http://www.thepatientsadvantage.com/FindPlasticSurgeons.html" target="_self">choose the right plastic surgeon</a>, which in turn will result in eliminating unqualified practitioners.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">Following on from this we will also see cosmetic surgery ‘vacations’ becoming less popular as educated consumers begin to understand the safety and risk issues related with travelling for surgery as well as the importance of good follow-up care.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">As health issues such as obesity and, particularly in the Middle East, diabetes are addressed weight loss and body contouring procedures will see an increase in 2009.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">Experimental techniques for non-invasive fat removal (Smartlipo laser liposuction) as an alternative or adjunct to liposuction (lipoplasty) surgery continue to undergo clinical trials and I think we will begin to see a shift towards these types of procedures.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">In turn, as the popularity of non-surgical and minimally invasive procedures grows, surgeons and manufacturers will develop new techniques and products that advance the science, produce even better results, and lessen recovery time.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">Beyond 2009, I see the main emerging trends as further research into Fat stem cells applications in many areas of Medicine and tissue engineering and improvements in Anti-aging drugs meaning a reduction in the need for rejuvenation procedures. Of course, we will always treat trauma and accidents, but less congenital diseases in the future, as intra-uterine examination and treatments become more popular.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;">Since 2004, <a href="http://www.thepatientsadvantage.com" target="_blank">The Patients Advantage </a>is fast becoming the largest matchmaker of <a href="http://www.thepatientsadvantage.com/FindPlasticSurgeons.html" target="_blank">board-certified plastic surgeons </a>in the world and is recognized as a leading information source on cosmetic and reconstructive plastic surgery &#8211; matching over 9,000 people with plastic surgeons.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0;"><span style="font-size:10pt;font-family:Verdana;"></span></p>
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<title><![CDATA[How does the credit crunch affect cosmetic surgery ?]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=896</link>
<pubDate>Fri, 27 Mar 2009 00:36:50 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=896</guid>
<description><![CDATA[Gravely,although many cosmetic surgey companies are still in denial, since cosmetic surgery procedur]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p>Gravely,although many cosmetic surgey companies are still in denial, since cosmetic surgery procedure such as breast enlargement and facelift are primarily luxuries that people will not depend on having right now&#8230;..</p>
<p>It does affect cosmetic surgery , and it is changing the clincial picture profoundly and will continue to do so in the future. The two countries i personall work in, Spain and the UK, are probably the most  gravely affected ones.I think it is just a ntaurally consequence of recent develpoments.</p>
<h3>The consequences</h3>
<p>The demand is shifting from surgical procedures to non-surgical treatments such as fillers, botox, peelings.</p>
<p>This does not necessarily mean less money is spent on patient´s good looks but it means that spending is more widely dispersed.</p>
<p>On the other hand, demdn for combined procedures is rising where patients are under the impression that multiple procedures save money, which is true, but combinations can be fairly excessive and not every patient is suitable for that.</p>
<h3>The outlook</h3>
<p>I am afraid we will see financial concerns getting on the upper side of diligent surgeon selection. Discount battles that are currently going on especially in the UK will aggravate that and for most Plastic surgeons, including myself, this is a worrying development. Feeling for cosmetic surgery as a procedures involving living tissue get lost and a shopping attitude to these issues takes over.</p>
<h3 class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Dr.Alexander Amir Aslani, Director, Consultant Plastic Surgeon, Cirumed Clinic Marbella, Malaga,Spain, www.cirumed.es</span></h3>
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<title><![CDATA[Troubleshooting in Aesthetic surgery]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=858</link>
<pubDate>Mon, 23 Mar 2009 00:51:49 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=858</guid>
<description><![CDATA[In spite of all prejudice, aesthetic surgery is a very fulfilling thing for both surgeon and patient]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">In spite of all prejudice, aesthetic surgery is a very fulfilling thing for both surgeon and patient for the right indications. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Unfavourable outcomes are the exception rather than the rule in trained hands, but a certain percentage will always be there. How best deal with it ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">There are some prerequisites from both side…..patients should do some thorough research into the surgeon`s qualifications, present a precise idea of the exact change you are looking for and prepare for a consultation with a complete list of all the questions they might have in mind.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">It is equally important<span> </span>for the surgeon to make sure he establishes a somewhat personal relation, “clicks” with his patient a little bit and does not only regard the requested result as feasible, but the patients attitude as reasonable.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Mistakes can be made on both sides and can potentially have very unpleasant consequences……good planning can avoid pitfalls in the first place, and they are considerations be made from both sides.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Sometimes unfavourable outcomes occur, and good chemistry between surgeon and patient will then be essential. There are of course tragical stories, which are thankfully rare, but one also has to bear in mind that behind a lot of &#8220;horror stories&#8221;about aesthetic surgery there is sometimes a bit of unbalanced assesments by patients.<br />
</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">This is not always the case, but bear this possibility is not infrequent. It must not be abused as a standard excuse from the side of surgeons, but the possibility of a psychological cause instead of a surgical one is to be taken into account as a possibility.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><span> </span></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Question qualifications !</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US"> </span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Unfortunately many patients are shy to ask thoroughly or regard it as rude to ask a surgeon about his background and specific questions <span> </span>about the requested procedure.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">As much as politeness is appreciated, it is far better to ask before than afterwards.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">If patients ask their surgeon for the number of specific procedures logged, sometimes simple maths will do the trick in verifying this.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">I did lately consult a patient who had seen another surgeon before who told her he had performed somewhat 20000 breast augmentations. Taking into account that every surgeon has to spend time with clinics and reviews, I would have calculated that the surgeon who might have been somewhere in his fifties had started doing this kind of surgery when he was about three years old and skipped all weekends.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Don`t switch common sense off when sitting in a consultation.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">When reviewing the surgeons CV, one should make sure that the ink on the (hopefully existing) specialist certificate has had time to dry and a healthy period of substantial academic appointments stand between residency and private practice.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">This assures that the surgeon has not only seen the sunshine of private practice, but the steelbath of a public service has made him familiar with the implications of troubleshooting complications at more complicated levels.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Goals need to be determined</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US"> </span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The more precise the desired result is described, the easier it can be met.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Sounds simple, but to my experience this is one of the most neglected points in preoperative consultations. The patient should be happy with the result, not primarily the surgeon, although ideally both.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Surgeons might be able to be guided by experience, but if the patient wants to achieve specific features, he will need to articulate these.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">If there is a specific look, for instance a breast shape one is looking for, there might be different roads to get there…..the downside of the increasing popularity of aesthetic surgical procedures is that many patients know somebody who has had a similar procedure, and they then transfer the solution from one case to the other. For example, I see patients whowant, for instance, put breast implants in front of their muscle because one of their friends had that and they like the look, and are somewhat resistant to the explanation that the same procedure would actually give them a completely different result.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Have precise ideas of the result, but stay open-minded regarding their achievement.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Listen</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US"> </span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The most dreaded patient from the surgical point of view is the one that is not listening and then turns out to be wholly unreasonable after the operation.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><span> </span>This can be a nightmare for every surgeon and surgeons will try to screen these out with varying success.<span> </span></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">A lot of patients enter this with an “you are the expert, I trust you”-approach which I naturally appreciate, but for myself that heralds more problems than pleasure.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Confidence in the surgeon is an essential part of a good relation, bit I feel the need to explain what I do and why I do it, and why I don`t do what I don`t do.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Surgeons have a right to individuality as well, there might be different approaches for the same problem, with all justification in the world.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><span> </span>If the patient does not listen to the surgeons explanations regarding his approach that can result in a patient who perceives that “every surgeon is telling me a different story”.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">That might well be true, but the best story needs to be logical and understandable.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">If the surgeon explains matters in a somewhat technical way, patients should interrupt and ask if the surgeons gets drawn away into details they don`t understand.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Have confidence</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US"> </span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">This is essential.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Surgeons need to work with biologic tissue and that can sometimes react in a bit of an unpredictable way.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">I strongly believe that patients have to understand that adverse effect can do happen to any surgeon, if a surgeon suggests to you that he is devoid of any problems of that kind, I would severely question the truthfulness of such statements, and definitely doubt the fact that he is doing large numbers.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The core of the issue is: the patient needs to be aware of any however unlikely, implications connected to the requested procedure and have confidence that the surgeon can sort them out should the arise.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Communicate</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US"> </span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Given the fact that an unfavourable result has arisen either in reality or in the imagination of the patient, maintenance of good communication becomes critical.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">No reasonable surgeon will want you to walk away unhappy, and a lot of perceived problems are only due to temporary problems resulting from adverse effects like swelling , edema and possible scar metabolism. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Should anything prevail beyond that point, the surgeon himself will feel the obligation to correct it, and a healthy, good relation between surgeon and patient is maintained.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">I do see dramatically increasing numbers of patients approaching me who have had surgery somewhere else and do now seek corrective surgery.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Truthfully, a high percentage of these patients have undergone surgery with let`s say moderately qualified consultants, but quite a few have very reasonable results and the problem simply have been wrong expectations.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">This is especially frequent after rhinoplasty and breast uplift with enlargement, to physiologically complicated procedures with high demand for understanding from the side of the patient.<br />
</span></p>
<h3 class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Dr.Alexander Amir Aslani, Director, Consultant Plastic Surgeon, Cirumed Clinic Marbella, Malaga,Spain, www.cirumed.es<br />
</span></h3>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US"> </span></strong></p>
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<title><![CDATA[La reduccion mamaria]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=846</link>
<pubDate>Sun, 22 Mar 2009 11:37:29 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=846</guid>
<description><![CDATA[Que se puede esperar de una reduccion de mamas? Una mama muy grande y caída no solo puede perjudicar]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><h1><!--[if !mso]&#62;--><br />
<!--[if gte mso 9]&#62;  &#60;![endif]--><!--[if gte mso 9]&#62;   &#60;![endif]--></h1>
<h3 class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><!--[if gte vml 1]&#62;                     &#60;![endif]--><!--[if !vml]--><!--[endif]--><strong><span style="font-size:14pt;" lang="EN-US">Que se puede esperar de una reduccion de mamas?</span></strong></h3>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><br />
Una mama muy grande y caída no solo puede perjudicar la consiencia y seguridad del cuerpo de una mujer sino que puede llegar a ser tambien una carga corporal.<br />
La carga de mamas pesadas puede causar tensiónes y molestias en la columna vertebral. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Mujeres afectadas sufren de frecuentes acordonamientos dolorosos a causa de la utilización de sostén. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Actividades deportivas son imposibles de realizar a causa de estas molestias.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><span> </span>A parte de eso esta la carga psicológica y la sensación de miradas constantemente a raiz de las mamas grandes.<br />
La elección de vestuario y las actividades sociales se pueden llegar a limitar de una manera insoportable.<br />
Por medio de esta operación de mama se disminuye el tamaňo adecuandolo a el tipo de persona y al estatura. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Mediante el remoldeamiento de las glándulas mamarias corporales y el estiramiento de la piel, no solo se trata de una disminución sino tambien de una forma estética.<br />
Por medio de la reduccion mamaria se obtiene mamas más fijas, estiradas y rejuvenecidas, que cambian de manera positiva las proporciónes de el cuerpo.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">En la consulta preoperatioria,muchas pacientes estan preocupadas por las cicatrices que las quedan de una reduccion de mamas, pero despues la importancia mas grande para las pacientes esta la forma de las mamas.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:14pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Como se realiza?</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><br />
Entre las muchas técnicas que existe para la reduccion mamaria no hay ninguna que encaje goblalmente para todos las pacientes. Mas bien se debe planearla operación individualmente para cada paciente.<br />
Generalmente se perfiere utilizar técnicas en donde se realizan muy pocas incisiónes, pero este procedimiento no se puede realizar en todos los operaciónes de mama.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Mucho depende del tamano del pecho y la reseccion requerida.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Basicamente se reliza la intervención con anestesia general, se realizan las incisiónes en los pezónes en donde ya se ha marcado antes y se procede a quitar la piel y las partes de las glándulas mamarias.<br />
Despues se moldea la glándula y se cierra el pezón de el pecho corregido con la forma adecuada.<br />
En el caso ideal queda un cicatriz desde el pezón hasta el pliege inferor de la mama, algunas veces puede ser necesario relaizar una herida en forma de L o de T que se amplía hacia el pliege inferior de el pecho.<br />
La técnica adecuada para usted, la sabremos despues de hacer un chequeo medico intensivo de su cuerpo y de hablar con usted personalmente.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US"><br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:14pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Lo que usted debe saber&#8230;</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US"><br />
</span><span lang="EN-US">Funadamentalmente los pezónes conservan las sensaciónes, claro que dierctamente despues de la operación puede ser un poco afectada esta impresión.<br />
Es muy importante que despues de la operación haya un cuidado de el cuerpo constante y por mas o menos seis semanas se debe utilzar un brasier deportivo  que quede bien exacto, pues la presión de este ayuda a la formación perfecta de la glándula mamria y asi lograr una buena cicatrización.<br />
Porque la piel esta dilata es posible que queden restos de tejido, tambien cuando la intervención sea planeada de manera cuidadosa y estos pueden ser necesarios para que con el paso de algunos meses el pecho adquiera la forma definitiva, estos se pueden eliminar luego con una pequeňa intervención.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span lang="EN-US">Eso succede en 5-10% de los casos de reduccion de mamas.<br />
</span></p>
<p><span lang="EN-US">La reduccion de mamas no siginifica ninguna subida en incidencia de cancer de mama.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span lang="EN-US">Le  informaremos acerca de los métodos apropiados para una operación con las menos molestias posibles, para obtener un máximo en la alegria de vivir.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span lang="EN-US"><br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span lang="EN-US"><br />
</span></p>
<h3 class="MsoNormal"><strong><strong><strong><strong><strong><strong><strong><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Dr.med. Alexander Amir Aslani, Especialista en Cirugia Plastica, Estetica y Reconstructiva, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, www.cirumed.es</span></strong></strong></strong></strong></strong></strong></strong></strong></h3>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US"> </span></p>
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<title><![CDATA[El aumento de mamas (mamoplastia)]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=840</link>
<pubDate>Fri, 20 Mar 2009 08:08:14 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=840</guid>
<description><![CDATA[El tamaňo y la forma de las mamas de la mujer son de gran importancia en la percepción propia y en l]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p><!--[if gte mso 9]&#62;  Normal 0   21   false false false  DE X-NONE X-NONE              MicrosoftInternetExplorer4              &#60;![endif]--><!--[if gte mso 9]&#62;                                                                                                                                            &#60;![endif]--></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">El tamaňo y la forma de las mamas de la mujer son de gran importancia en la percepción propia y en la satisfacción personal. Si las mamas son muy grandes o muy pequeňas, toda mujer desea tener mamas que sean adecuados a su tipo, y que tengan una forma agradable.<br />
Para operaciónes estéticas de aumento mamario o mamoplastia, se normalmente utiliza implantes de silicona y estos se encuentran en diferentes tamaňos y formas, de esta manera para que pueda corresponder a el tamaňo deseado, y adequado al la forma de la mama antes de el aumento.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">No hay ni una forma ni un tamano ideal para el aumento de mamas pero esto depende del caso individual, el implante que es bueno para una puede ser inadequado para la otra.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:14pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Que se puede esperar de un aumento de mamas?</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Lo mas deseado normalmente es hacer la mama mas grande, con formas definidas y suaves que se adecúen a su proporciónes corporales y la meta ideal, con muy pocas ciactríces.Es mas frequente que mujeres estan decepcionadas con implantes despues la mamoplastia percibido como demasiadas pequenas como al reves.Ademas, las posibilidades de aumentar una mama con el primer aumento mamario son limitadas, especialment si el implants queda colocado detras del musculo pectoral.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">La maduración en la técnica de implantes es tan buena que los implantes de cuerpos extraňos (protesis) en la mayoria de los casos ya no se sienten como cuerpos extraňos, por esta razón ya no se necesita cambiar las protesis despues de un plazop maximo de diez anos,como se hacia con la fabricaciónes de las primeras generaciónes, aunque la necesidad de posiblemente cambiar las protesis algun tirmpo no esta excluida.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En este momento mismo, con la ultima generacion de implantes, es muy dificil a determinar la duracion de l aumento de mamas respectivo la duracion de vida de los implantes, pero por lo tanto que la paciente no experiencia problemas con los implantes de mama, no sea necesario cambiarlas.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:14pt;font-family:&#34;">Como se realiza?</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Es posible realizar la intervención con anestesia local o general de la misma manera. Existen muchas maneras de introducir el implante, por la axila, el pezón o el surco inferior del pecho.<br />
Con una pequeňa incisión se prepara abajo o al superficie del músculo pectoral , dependiente del caso, formando asi una bolsa par el implante, Para empezar se desprende un poco el músculo y por esa entrada se coloca el implante adecuado, en algunos casos para finalizar se coloca drenajes para la dispersión de secresión de la herida, estos se retiran despues de uno o dos dias.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:12pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Luego se cierra la herida en varias capas y en piel se procede a coger puntos finos.<br />
Adiciónalmente el pecho se sostiene con un vendaje.<br />
Usted debe utilizar un brasier deportivo por lo menos seis semanas en el mayor parte de los casos de aumento mamario y debe evitar hacer esfuerzos corporales.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:14pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Importante</span></strong><strong><span style="font-size:18pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">&#8230;</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US"><br />
La colocación de el implante debajo de el músculo al puesto de <span> </span>debajo de la glándula mamaria  tiene muchas ventajas en el mayor parte de mamaoplastia en pechos bastantes pequenos, sin embargo el desprendimiento puede ser un poco doloroso, más o menos parecido a unas agujetas pronunciadas, que pueden durar varios dias. </span><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;">Se debe abstener de realizar deporte por más o menos seis semanas y se debe ingerir antibiótico una semana.<br />
Las sensaciónes en el pezón pueden cambiar despues de la operación pero en el mayor de los casos esto es una reacción pasajera.<br />
</span><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">El cuerpo aisla todos los cuerpos extraňos, asismismo implantes mamarias.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Eso es un proceso natural, decisivo es con que fuerza lo hace, pues si lo hace muy fuerte puede llagar a endurecerse el pecho, a correrse el implante y puede ocasionar dolor. Esto ocurre en muy pocos casos con las nuevas protesis de aumento mamarion de la ultima generacion, sabiendolas colocar y con el manejo apropiado y en caso de que llegara a ocurrir, es necesaria una nueva operación para corregir el problema.<br />
Naturalmente cuando se introduce un cuerpo extraňo es posible una infección, pero esto se intenta solucionar con un tratamiento de antibióticos.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">El aumento de mamas (mamoplastia) suele ser una operacion de nivel de satisfaccion del paciente muy alta.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Una de las questiones mas frecuentes es si el aumento de mamas (mamoplastia) sube el riesgo de cancer mamaria, que definitivamente no es el caso.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Otra question frecuente es la de la contraccion capsular despues de el aumento de mamas, que tambien constituye una reaccion normal del cuerpo al implante.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En mamoplastia, esto en si es normal, la variacion es en la severidad de la reaccion, que suele ser casi innotable en el mayor parte de los casos de aumento mamario.<br />
</span></p>
<h3 class="MsoNormal"><strong><strong><strong><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Dr.med. Alexander Amir Aslani, Especialista en Cirugia Plastica, Estetica y Reconstructiva, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, www.cirumed.es</span></strong></strong></strong></strong></h3>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US"> </span></p>
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<title><![CDATA[FAQ Breast reduction]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=791</link>
<pubDate>Sun, 15 Mar 2009 19:32:29 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=791</guid>
<description><![CDATA[Question: What is the possibility of scar sparing techniques in breast reduction ? Dr.Aslani: Scar-p]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: What is the possibility of scar sparing techniques in breast reduction ?</span></p>
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani:</span></strong><span lang="EN-US"> Scar-paring breast reduction aims at reducing the traditional anchor or T scar, and ideally get away with either just a vertical or alternatively a so-called &#8220;L-scar&#8221;.<br />
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<h3 class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">This is possible for some, but not for all breasts. Limits are normally ptosis (sagginess) and resection weight. Patients ususally ask me what the best technique for breast reduction is and I tell them there is none, because every breast reduction, just as every breast, is different.<br />
</span></h3>
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<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: Is it true that </span><span lang="EN-US">I have to wear a sports bra after</span><span lang="EN-US"> a breast reduction ?<br />
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani:</span></strong><span lang="EN-US">Yes, absolutely,the sports bra is essential.I recommend to wear one for 6 weeks. The purpose of the bra is to maintain the shape of the breast after breast reduction sugery.<br />
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<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question:How long is the hospital stay ?</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani:</span></strong><span lang="EN-US">Normally one to two nights.I use drains after breast reduction, and your hospital stay will depend on the drainage.Extensive breast reductions with large tissue resections may lead to longer recovery periods due to fluid shifts.<br />
</span></h3>
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<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: Is a breast reduction dangerous for my nipple ?</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani:</span></strong><span lang="EN-US">Breast reduction<strong> </strong>does involve repositioning of the nipple. Depending on the size of the breast, the nipple may have to be positioned quite<span> </span>a large distance, the larger this distance is, the more impaired will nipple perfusion possibly be.However, impaired nipple perfusion is a possibility, but not very frequent.There is a couple of different breast reduction techniques available, and choice of the right technique is an important factor in protecting the nipple.The main risk for nipple perfusion is smoking, a breast reduction in heavy smokers can imply serious risks to nipple perfusion.</span></h3>
<p><span lang="EN-US">Problems wit the nipples in breast reduction with the nipple may occur, but are exceedingly rare.<br />
</span></p>
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<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: What is expected recovery time after a breast reduction ?</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani:</span></strong><span lang="EN-US"> Depending on resection weight and technique, roughly a week.</span></h3>
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<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: Is breast reduction painful ?</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani: </span></strong><span lang="EN-US">Normally not. Some techniques involve suspension sutures of breast tissue where the breast tissue is suspended to the breast muscle. This can be unpleasant in the first few days after the breast reduction but is very beneficial from the aesthetic point of view (which I guess is what counts in teh long term)</span><span lang="EN-US">Normally pain is not a major reason for complaints after breast reduction surgery.</span></h3>
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<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: What is the difference between breast uplift<span> </span>and breast reduction ?</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani: The diference is, in many cases, merely the quantity of tissue reduced, the techniques tend to be very similar. A breast uplift does also involve a limited amount of breast tissue resection, normally in the lower breast pole.</span></strong></h3>
<p><strong><span lang="EN-US">So even after a breast uplift the breast will naturally be slightly smaller.<br />
</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: Does social insurance cover the costs of breast reduction ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani: That depends on your insurance and country of origin. Generally breast reduction is in the catalogue of social insurance, but chances are generally slim for moderate resection weights. With public health system struggling to fund basic care, unfortunately operations out of the &#8220;Plastic surgery&#8221; catalogue tend to be thrown overboard first.<br />
</span></strong></h3>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Question: What are the most common complications ?</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Dr.Aslani:</span></strong><span lang="EN-US"> In larger resection weights, wound-healing problems and suture material reactions, especially along the T-junction of the T-car should it be necessary, is not uncommon. This is normally not a grave problem and can be managed conservatively. Incidence for this will depend on resection weight and body mass index.</span></h3>
<p><span lang="EN-US">Question: Can I combine a breast reduction with a tummy tuck (abdominoplasty) ?</span></p>
<h3><span lang="EN-US">Dr.Aslani:Yes, you can, but depending on resection weight that can possibly be a fairly extensive operation.Sometimes (autologous) blood transfusion may be advisable for this.<br />
</span></h3>
<h3><span lang="EN-US">Dr.Alexander Aslani, Chief Consultant Plastic Surgeon, Cirumed Clinic Marbella, Marbella, Malaga, Spain<br />
</span></h3>
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<title><![CDATA[Blefaroplastia]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=776</link>
<pubDate>Sun, 15 Mar 2009 09:03:28 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=776</guid>
<description><![CDATA[En blefaroplastia existe una diferencia fundamental entre los parpados superiores y inferiores, porq]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En blefaroplastia existe una diferencia fundamental entre los parpados superiores y inferiores, porque los parpados superiors normalmente demanden quitar una cierta cantidad de piel mientras los inferiores ninguna o solo muy poca.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En la correccion de los parpados inferiores es mucho mas importante a reposicionar (mas que quitar) la grasa que causal las bolsas en los parpados inferiores.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En candidates aptos para este tipo de cirugia, la blefaroplastia puede efctuar que el paciente experiencia una mejora fundamental en su apariencia y que se siente mucho mas joven.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Hay ocasiones en que hay una predisposicion familiar a exceso de piel y bolsas por los ojos, en etse caso puede pasar que se encuentra pacientes que posiblemente son bastante jovenes.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Por punto de vista medico es importante no pasarse por encima condiciones como ojos secos o exceso de lagrimas que puede causar problemas despues de la cirugia.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">La blefaroplastia no es una cirugia excesiva, normalmente puede ser realizada bajo anestesia local, yo prefiero ofrecer mis pacientes un poco de sedacion junto accompanante a la intervencion.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Cada incision que realiz un cirujano dejara uns cicatriz, aunque en el caso de los parpados eso suele causar menos problemas porque la piel de los parpados suele cicatrizer muy bien, y molestias por causa de cicatrices son muy raras.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En los parpados inferiors hay la posibilidad de realizar una blefaroplastia transconjunctival, sin una cicatriz de fuera.El beneficio de ste depende del caso y preferencia del paciente, pero tiene cierta ventaja a realizar la intervencion por incision debajo de los parpados en ciertos casos. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Despues de una blefaroplastia pacientes suelen experienciar ciertas molestias como ojos secos y excesos de lagrimas, esos son molestias temporaless que normalmente desaparecen despues de algunos dias.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Un poco de maquillaje, que pacientes estan permitidas a aplicar despues de pocos dias, puede ayudar an esconder los senales de la blefaroplastia despues de pocos dias.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:12pt;line-height:115%;font-family:&#34;" lang="EN-US">En resumen, la blefaroplastia es una intervencion con un nivel de satisfaccion de pacientes muy altas, y para candidatos buenos para este tipo de intervencion, el efecto puede ser impresionante, porque la blefaroplastia suele dar un aspecto de la cara bastante mas joven.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:12pt;line-height:115%;font-family:&#34;" lang="EN-US">En casos de exceso de piel del parpado superior la blefaroplastia suele ser una intervencion bastante gratificante.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:12pt;line-height:115%;font-family:&#34;" lang="EN-US">La blefaroplastia puede ser realizado junto con un lifting (facelift) y en algunos casos es aconsejable a hacer esto, porque resl6ta en mas satisfaccion del paciente.<br />
</span></p>
<h3 class="MsoNormal"><strong><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Dr.med. Alexander Amir Aslani, Especialista en Cirugia Plastica, Estetica y Reconstructiva, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, www.cirumed.es</span></strong></strong></h3>
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<title><![CDATA[Liposuccion ]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=773</link>
<pubDate>Sat, 14 Mar 2009 23:03:18 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=773</guid>
<description><![CDATA[La liposucción no es un tratamiento de la obesidad, sino está destinada a corregir aquellas regiones]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">La liposucción no es un tratamiento de la obesidad, sino está destinada a corregir aquellas regiones corporales en las cuales persisten acúmulos grasos habitualmente rebeldes a los regímenes dietéticos.En estos casos, la liposuccion esta un operacion muy gratificante para pecientes que no pueden quitarse estas accumulaciones de grasas por otras maneras.<br />
</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Mediante esta técnica se puede quitar grasa de distintas partes del cuerpo: los partes mas efectivos son caderas y muslos, en estos partes la liposuccion suele resultar en la satisfaccion del paciente mas alta.<br />
</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">En algunas ocasiones es complementaria a otras intervenciones, por ejemplo en combinacion con abdominoplastia, donde la liposuccion en combinacion ouede ser muy efectiva. </span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">La liposucción puede ser realizada con anestesia general o local y sedación, eso depende del caso.</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Es mandatorio realizar liposuccion en quirofano, independiente de que si la liposuccion sea realizada con o sin anestesia general.<br />
</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">La tecnica consiste en la aspiración de la grasa mediante la introducción de una cánula que está conectada a una máquina de vacío o a una jeringa especial, según el caso, y realizando numerosos túneles en el área previamente marcada. Una vez realizada la operación, se utilizará un vendaje compresivo o una prenda elástica según el área tratada. Es normal que aparezcan cardenales e inflamación de los tejidos en la zona aspirada. No se deben evaluar los resultados de una liposucción antes de que hayan transcurrido un mínimo de tres meses. Si la elasticidad cutánea estaba disminuida pueden quedar irregularidades o pequeñas depresiones que pueden requerir corrección adicional mediante liposucciones selectivas y/o inyecciones de grasa.</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Para la cantidad de grasa que se puede quitar en una liposuccion hay limites, que hay que respecta, proque si se quita demasuiado, se aumenta el riesgo de complicaione sistemicas. Eso se refiree especialmente a los casos de liposuccion que estan realizadas en hospital del dia.<br />
</span></strong></p>
<h3 class="MsoNormal"><strong><span style="font-family:&#34;font-weight:normal;" lang="ES">Dr.med. Alexander Amir Aslani, Especialista en Cirugia Plastica, Estetica y Reconstructiva, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, www.cirumed.es<br />
</span></strong></h3>
<p class="MsoNormal">
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<title><![CDATA[Rinoplastia Malaga]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=769</link>
<pubDate>Sat, 14 Mar 2009 22:38:46 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=769</guid>
<description><![CDATA[La rinoplastia puede corrigir una nariz grande,traumatizada, realizar correcciones del punto de la n]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">La rinoplastia puede corrigir una nariz grande,traumatizada, realizar correcciones del punto de la nariz y problemas asociados o derivados de dificultades respiratorias por rectificacion del tabique nasal.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">En una rinoplastia en combinacion con una septoplastia las dos cosas estan corrigidas en la misma session (esto se llama septorinoplastia).<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">La rinoplastia puede mejorar su apariencia, aumentar autoestima y quitar una molestia de la percepcion que el paciente tienede si mismo.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Una rinoplastia, y eso es un punto muy importante, no le transforma en una persona diferente, expectativas realisticas tienen mucho importancia En planear una rinoplastia es muy importante que cada paciente entiende que la rinoplastia causa ciertos cambios en el aspecto de la nariz pero que hay factores en la reaccion d elos tejidos que quedan dificil a predicir.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Lo mas importante de mi punto de vista en planear una rinoplastia es nunca quitar demasiado, porque si el paciente deseae un retoque es mucho mas facil a quitar un poco del tejido mas, al puesto de anadir algo que ha sido quitado en exceso.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Los mejores candidatos para la rinoplastia son personas que describen cierto cambio sin tener una nariz ideal. Es imposible crear una nariz segun un foto con una rinoplastia, aunque un foto puede hace el cirujano una idea que es lo que desea el paciente.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Existe la posibildad de similar el aspect del nariz en autovisual, pero hay que tener cuidado con esto proque es impossible a 100% prever los reacciones del tejido blando de la nariz a los cambios de la estructura de hueso y cartilage.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Una rinoplastia normalmente dura entre una a dos horas segun la complejidad del la intervencion.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Retoques de rinoplastias anteriores suelen ser mucho mas complicadas y pueden durar bastante mas tiempo.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Se separa la piel del hueso y cartílagos y se modifica estos hasta obtener el soporte estructural deseado. Luego el piel tiene que adaptarse a la nueva estructura..</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Hay la posibilidad de hacer la rinoplastia abierta (con una pequena incision debajo la columella) ocerrad (con incision por adentro de la nariz) segun el caso,</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Al final de la operacion, normalment se pone una férula de yeso para proteger la nariz y controlar la inflamación manteniendo la nueva forma. Esa ferula se queda normalmente 7 a 9 dias.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Ademas suelo prescribir antibioticos despues de una rinoplastia, normalmente para una semana., eso tiene elobjectivo de proteger los sinuses de la nariz de infeccion.<br />
</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Una rinoplastia normalmente no duele mucho, pero esposible a tener un dolor de la cabeza despues de la intervencion.Eso se pasara dentro de algunos dias. Tambien se notara hinchazon el mayor parte de que desaparece rapido, pero hasta que el hinchazon desaparece completamente pueden pasar algunas meses.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Eso no quiere decir que no se ve un resultado immediatamente, pero significa que en muchos casos se tiene que esperar eseas meses antes de decider si un retoque sea necesario o no.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Eso vale especialmente para apreciar los cambios del punto de la nariz, que necesita lo mas tiempo para evolucionarse.</span></p>
<h3 class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Dr.Alexander Aslani, Especialista de Cirugia Plastica, Estetica y Reparadora, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, www.cirumed.es<br />
</span></h3>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;">
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<title><![CDATA[Fighting your wrinkles-what helps ?]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=763</link>
<pubDate>Sat, 14 Mar 2009 09:58:35 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=763</guid>
<description><![CDATA[The tooth of time nags on all of us and whilst some display the toll that time (and sometimes lifest]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The tooth of time nags on all of us and whilst some display the toll that time (and sometimes lifestyle) has taken with pleasure, others can very well do without.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">There is a variety of tactics in fighting the little telltales of age without resorting to actual surgery, and prudent application spreads the bean from sprout.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Identify the source </span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Age related changes to the face have varying sources, and understanding of these sources is critical to fighting them.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The main factors are gravity (which we can`t do too much about without resorting to surgery), mimic muscle action, and finally changes in texture of skin surface as well as loss of subdermal substance.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Each one of these aspects has got different solutions to address them, and<span> </span>there is no universal solution for all of them together. Understanding of the physiology of aging processes is therefore essential.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">However, if tactics are chosen wisely, treatment can be extremely effective.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Botox</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Is the prime solution for mimic wrinkling in the upper part of the face, especially glabellar lines and wrinkles around the eyes. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">These wrinkles are caused by muscle action, and therefore treatment aims at temporarily paralyzing these muscles. Careful positioning of the injections to counterbalance antagonistic muscle action can furthermore induce slight lifting effects to the eyebrows.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">As a general rule of thumb one can say that the higher up in the face the treatment is applied, the more effective it is.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">An abundance of rumors exists around the longevity of the results, meaning how long the effect of the muscle-relaxing effect of the toxin may last. The rough estimate is three to four month for each injection, with considerable individual differences.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Some reports suggest that the longevity to be enhanced with each session, because repetetive<span> </span>paralysation of the muscle promotes its atrophy.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Clinical experience seems to substantiate this to a certain degree, although achievement of a final once-and-forever effect remains a fairytale.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">There are even reports of patients developing resistance to the product. Although these reports exist, occurrence of this phenomenon seems to be extremely rare, though in selected cases it seems to be abused as a somewhat handy<span> </span>excuse for insufficient product application.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Combination with wrinkle fillers</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">To combine a wrinkle filler together with botox is an interesting concept with certain advantages.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The objective is to tackle very longstanding, deep wrinkling which will not completely disappear by paralization of the muscle, by flattening them out through additional filler application.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">However, there seems to be an advantage of waiting with application of such until full effect of the botox can be assessed, since application of less product may be possible.In some cases the botox alone might do the trick, if additional filler is advisable or not can then be assessed in the course of treatment.<br />
</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Sometimes less is more</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Botox is an uncomplicated treatment with a fast result, provided one is prepared to wait a few days to appreciate the full effect. The question to be discussed beween doctor and patient always has to be whether is is not advisable to plan a touch-up session straight away, with the objective to avoid overcorrection in one session by application of too much product.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Defensive injection in a first session, awaiting an interval of a few days to see effect and then do a possible touch up<span> </span>about a week later is generally a very good plan, especially if the patient has his first treatment ever and responsiveness can only be guessed.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Patients accepting this will be much happier with the result, because the ideal aim is to weaken muscle action causing wrinkles rather than to completely paralyze them.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">To do the latter results in a highly unnatural, mask-like appearance<span> </span>which few people will regard as attractive.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Therefore a small touch-up to finalize the result is a good planning to ensure a happy patient.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">The complications</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Well thankfully very few<span> </span>permanent ones. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The most dreaded ones are hanging eyelids and hanging lips as a consequence of misplaced injections. These are ore result of misplacement of injections than overdosage of product.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The big disadvantage of botox, namely that the effect has limited duration, is likewise a great advantage, meaning that with disappearance of the effect these unwanted paralyses will also disappear.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">However, awaiting resolution is a stressful period for both surgeon and patient. Resolution can be medically enhanced, with varying success</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Best prevention, as in many other areas of life, is knowledge, in this case exact knowledge of the facial anatomy.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Fillers</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">There is a selection of materials available, the main protagonists are collagen and hyaluronic acid.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The objective of these treatments is to refill dermal substance lost as consequence of tissue loss which is characteristic to aging. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">This replenishes skin folds and helps regain a fresher and more youthful appearance.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The most common product used currently is hyaluronic acid or collagen as absorbable fillers. The use of nonresorbable fillers<span> </span>in the face remains a very controversial issue. Whilst the permanent nature of the result sounds appealing, one has to bear in mind that not only results are permanent, but also probles however unlikely they are to occur. This is why permanent or semi-permanent fillers need to be used with a lot of prudence in the facial area. The domain of fillers remains the treatment of nasolabial folds where the results can be fairly dramatic.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">For hyaluronic acid results prevail 6 to 12 months, sometimes even longer, dependent on patient metabolism. Local anesthesia for application is advisable, some products come with local anesthesia integrated. Nodularity is noted temporarily in about 2%, and normally prevails only for a few days .</span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Mesotherapy</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The idea of mesotherapy is to inject a combination of different substances into the dermal layer of the skin, which results in regeneration and thickening of this layer, better hydration and therewith firmer look of the skin and therewith a more youthful appearance.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Normally more than one session is necessary, in average 4-5.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The treatment is especially suitable for heavy smokers and patients having suffered extensive sun damage to their skin, and the effects can be very impressive.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">We do recommend to combine mesotherapy with facelift surgery, either before, after or both.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Mesotherapy can, on the other hand, in selected cases be a suitable replacement for surgery if the effect of aging seems to be rather caused by skin damage than gravity.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">That, of<span> </span>course depends very much on the case, but we have so far experienced the effect of mesotherapy to be quite encouraging to extend indications.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span lang="EN-US">Resurfacing</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">The concept is to put a stimulus to the skin which can easiest be described as a controlled, mild burn. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Whilst there are different ways to achieve that, like laser, peelings or dermabrasion, the basic concept is similar: it induces regeneration of the upper skin layers and therewith gives the skin a more youthful appearance.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Most suitable for fine-wrinkling and sun-damaged skin, these measures should be used with caution in patients with darker skin types since pigmentation changes can occur. Therewith lighter the skin-type,the more straightforward the treatment.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Resurfacing can be applied in varying intensity varying from<span> </span>very mild microdermabrasion or light peels which rather qualify as aesthetic treatments towards full surgical laser resurfacing,surgical dermabrasion or far stronger peels like phenol which have to be applied under surgical conditions.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Generally, the darker the skin the more careful patients have to be with this kind of treatment, because there is a risk of permanent pigmentation<span> </span>changes. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><span lang="EN-US">Dr.Alexander Amir Aslani, Director, Consultant Plastic Surgeon, Cirumed Clinic Marbella, Malaga Spain<br />
</span></h3>
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<title><![CDATA[Eyelid correction FAQ]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=758</link>
<pubDate>Fri, 13 Mar 2009 19:45:02 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=758</guid>
<description><![CDATA[Question: Can an eyelid correction be done under local anaestetic ? Dr.Aslani: Preferably yes,and is]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p>Question: Can an eyelid correction be done under local anaestetic ?</p>
<h3>Dr.Aslani: Preferably yes,and is is my preferred proceeding.Of course it can be done under general anestesia  if a patient requires, or under a combination of local with general anestesia.</h3>
<p>Question: Do I have to be afraid that I might not be able to close my eyes after the operation ?</p>
<h3>Dr.Aslani: Overresection of skin, with belowmentioned consequences is a possible complication. In all honesty, this is very rare and a result of poor excecution of the operation what to my experience is much more freqeunt is patients objecting underresection , which means that the object that more skin on the upper eyelids ought to have been removed. Whe consulting a patient, it is important for me to establish that whilst naturally aiming for a perfect result, preservation of function has to be kept in mind primarily,</h3>
<p>Question: What recovery time can I expect ?</p>
<h3>Dr.Aslani: Blepharoplasty (eyelid correction) is a day case operation which does not involve any major recovery periods. However, bruising is anticipated and subject to individual predisposition. You may or may not have it.</h3>
<p>Question: What are the most freqent complications ?</p>
<h3>Dr.Aslani:Conjuncitivitis and excess tearing. To my experience they tend to be temporary by nature. Regarding patient expectation, some tend to misunderstand that a blepharoplasty (an eyelid lift) is not a brow lift, and has nothing to do with altering the eyebrows.</h3>
<p>Question: Is  a blepharoplasty painful ?</p>
<h3>Dr.Aslani: Not normally. Bear in mind that pain is an individual experience, but analgesia consumption after the operation is normally very low.</h3>
<p>Question: How long do results last ?</p>
<h3>Dr.Aslani: This is impossible to say for me. I guess about 10 years , but that depends on lifestyle and more importantly genetics.</h3>
<p>Question: Can an eyelid lift be combined with a facelift ?</p>
<h3>Dr.Aslani: It is absolutely, and in some, but not all cases I do actually advise to do so.</h3>
<p>Question: I am scared about droopy eyelids, how often does that happen ?</p>
<h3>Dr.Aslani:That is a problem of lower eyelid blepharoplasty. Overresection of skin can lead or muscle damage and therewith to downward traction of the eyelid. To avoid this, I regard it as mandatory to abstain from skin resection (or only a minimal one).I am furthermore inclined to put internal sutures lifting the lower eyelid margin to the orbital rim, a so-called canthopexy suture, to prevent this from happening.</h3>
<p>Question: I am scared that my eyes look hollow after the operation ?</p>
<h3>Dr.Aslani: This is,yet again, a problem of overresection, in this case overresection of fat from behind the orbital septum.I do not just resect the fat, but use at least part of it and redrape it over the orbital rim to smoothen the contour.This generally contributes to a much fuller and more youthful look of the face.</h3>
<h3>Dr.Alexander Amir Aslani, Chief Consultant Plastic Surgeon,Cirumed Clinic Marbella, Malaga, Spain, www.cirumed.es, www.alexanderaslani.com</h3>
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<title><![CDATA[Choosing implant size in breast augmentation]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=732</link>
<pubDate>Thu, 12 Mar 2009 22:12:08 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=732</guid>
<description><![CDATA[Choice of right implant size is most decisive in breast augmentation surgery. Although generally it ]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNormal" style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Choice of right implant size is most decisive in breast augmentation surgery.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Although generally it is a procedure heralds an extremely high degree of patient satisfaction,<span> </span>many patients tell me that that if they did the procedure again they would go to a larger size.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">To request a smaller size is very unusual.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-bottom:.0001pt;line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Most patients tell me the like the swollen look directly after the operation, and are a bit disappointed with the size decrease once the swelling goes. Dissatisfaction with breast size remains the number one cause for re-operation in breast augmentation.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">I tell every patient not to go into breast augmentation requesting a specific breast size and cup size because fixation on a ceratin cup size, which differentiates from the final size, can lead to dissatisfaction with your final result. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">I routinely show patients pictures of the effects certain implant sizes have on certain breasts,making clear that the result of a breast enlargement cannot be bought “off-the-shelf”</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">I avoid the use of sizing implants, except for special request. since the look distracts from the final result.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Cup size measurement is extremelyinaccurate but as a rule of thumb every 150-200 cc’s of volume you will go up a cup size. Bear in mind that is a rough estimate.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Remember that breast augmentation cannot or only moderately alter anatomical fix points such as distance between nipples and gap between breasts, these things can be influenced, but not on a “you-wish-I–deliver”basis. Some anatomical variables have to be taken into account.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">I personally regard breast augmentation as one of the operations with the highest degree of patient satisfaction, and as long as abovementioned considerations are taken into account, I intend to keep it that way.</span></p>
<h3 class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Dr.Alexander Aslani, EBOPRAS, Specialist Plastic Surgeon,Director of Cirumed Clinic Marbella, Marbella, Malaga, Spain<br />
</span></h3>
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<title><![CDATA[Augenlidstraffung-die häufigsten Fragen]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/03/10/augenlidstraffung-die-haufigsten-fragen/</link>
<pubDate>Tue, 10 Mar 2009 23:07:21 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/03/10/augenlidstraffung-die-haufigsten-fragen/</guid>
<description><![CDATA[Cirumed Clinic Augenlidstraffung Frage: Muss ich nach einer Oberlidstraffung mit einer sichtbaren Na]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p class="MsoNoSpacing"><strong></strong></p>
<div id="attachment_991" class="wp-caption alignright" style="width: 143px"><strong><img class="size-full wp-image-991" title="Augenlidstraffung Dr. Aslani" src="http://cirumedclinic.wordpress.com/files/2009/03/scrollimage-2.jpg" alt="Cirumed Clinic Augenlidstraffung" width="133" height="200" /></strong><p class="wp-caption-text">Cirumed Clinic Augenlidstraffung</p></div>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong></p>
<p>Muss ich nach einer Oberlidstraffung mit einer sichtbaren Narbenbildung rechnen ?</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: </strong>Nein, sicher nicht. Die Oberlider neigen zu einer sehr vorteilhaften Narbenbildung. Natürlich muss so eine Narbe reifen, in der Anfangsphase kann sie leicht etwas rötlich sein, das ist normal und vergeht mit der Zeit, Damen ueberbruecken das in der Regel einfach mit etwas Make-up, (können Maenner natürlich auch, es fällt Ihnen in der Regel nur etwas schwerer sich an den Gedanken zu gewoehnen) in der Regel sind die Narben aber bereits nach sehr kurzer Zeit nicht mehr sichtbar.</h3>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong>Ist der Eingriff schmerzhaft ?</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: </strong>Nein, nicht besonders. Die Patienten klagen gelegentlich über Schmerzen am Schnittrand und leichtes Druckgefühl um das Auge, aber nicht sehr ausgeprägt.</h3>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong>Wie lange ist der Krankenhausaufenthalt mit dem ich rechnen muss ?</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani: </strong>Ein Krankenhausaufenthalt ist in der Regel nicht erforderlich. Oberlid-und Unterlidstraffung können problemlos ambulant durchgeführt werden.</h3>
<h3 class="MsoNoSpacing">Das hängt natürlich vom Gesundheitszustand des Patienten ab.</h3>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong>Ich leide unter trockenen Augen und häufigen Bindehautentzündungen. Kann ich dann keine Oberlidstraffung durchführen lassn ?</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Also chirurgisch ist das eine sehr wichtige Zusatzinformation, die man bei der Operationsplanung berücksichtigen muss. Die Antwort auf Ihre Frage hängt von der Ausprägung der Symptomatik ab. Ich bitte, bei ausgeprägteren Faellen, in der Regel einen Augenarzt zu einer Konsiliaruntersuchung dazu. Durchführbar ist der Eingriff in der Regel trotzdem, nur müssen in die präoperative Planung die Anwendung von Augentropfen und ggf. Salben eingeschlossen werden.</h3>
<h3 class="MsoNoSpacing">Bei sehr ausgepraegten Faellen kann es manchmal das Beste sein auf die Durchführung des Eingriffes zu verzichten.</h3>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage: </strong>Ich trage mich schon seit längerem mit dem Gedanken eine Straffung meiner Oberlider durchführen zu lassen. In den letzten Jahren sind mir die Oberlider aber soweit abgesunken, dass sie mir schon ueber die Wimpernreihe hngen<span> </span>und meine Sicht einschränken.</p>
<p class="MsoNoSpacing">Übernimmt die Kasse dann die Kosten ?</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Theoretisch ja. Die Chancen sind allerdings nicht sehr hoch. Bei einem entsprechenden augenaerztlichen Gutachten ist es aber durchaus möglich.Um eine Schlupflidkorrektur von der Kasse genehmigt zu bekommen, müssen sie sich vom Augenarzt eine Gesichtsfeldeinschränkung attestieren lassen.</h3>
<p class="MsoNoSpacing">
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Frage:</strong>Wie lange dauern die äusserlich sichtbaren Folgen einer solchen Operation an ?</p>
<p class="MsoNoSpacing">
<h3 class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>Etwa eine Woche bis zehn Tage. Das haengt von individueller Veranlagung und oft auch einfach vom Blutdruck ab. Bei Männern ggf. sogar etwas länger.Im Fall der Fälle kann etwas Make-up die soziale Wiedereingliederung nach einer Lidstraffung erheblich erleichtern(das gilt auch für Männer).</h3>
<h3 class="MsoNoSpacing">Dr.Alexander Amir Aslani, Direktor, Facharzt für Plastische Chirurgie, Cirumed Clinic Marbella, Marbella, Malaga, www.cirumed.es</h3>
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<title><![CDATA[Fact and fiction about liposuction ]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=657</link>
<pubDate>Tue, 10 Mar 2009 11:25:12 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/?p=657</guid>
<description><![CDATA[Liposuction enables the surgeon to remove areas of fat that you have not been able to shift with die]]></description>
<content:encoded><![CDATA[<div class='snap_preview'><p><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Liposuction enables the surgeon to remove areas of fat that you have not been able to shift with diet and exercise, so called “storage fat” areas.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">It is probably the most misunderstood operation within the field of Aesthetic Plastic Surgery , since a lot of patients still view liposuction as a replacement for exercise and weight loss.</span></p>
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<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Where is liposuction effective ?</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Liposuction can done on your abdomen, hips, thighs, inside of the knees, ankles, upper arms, neck and back. These are all possible areas, regarding patient happiness and effectivity of the procedure probably love handles, outer thighs and lower abdomen are the favourites</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Where is it less effective ?</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">I wouldn´t say less effective, but problematic are especially the inner thighs and inner arms, because patients have to understand that there is an imminent risk of saggy skin in these areas, should too much fat be removed. I would also report certain limitations in the area of the ankles ,and calves, where liposuction can absolutely be beneficial, but gross fat deposits ar fairly uncommon</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">How much fat can be removed ?</span></strong><strong></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">There are safety limits regarding the maximum amount of liposuction. There are different formulas to calculate this, depending on your body weight. This would have to be discussed individually, just bear in mind you cannot push it endlessly.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">Will removed fat come back ?</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">This is a tricky question. Your body won&#8217;t replace the fat cells that are removed, so you should have a long-lasting change in your body shape, especially if you exercise, eat a healthy diet, and maintain a healthy weight after your operation. However, other fat cells can enlarge enormously, so the burden of responsibility for your lifestyle cannot be taken of your shoulders.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;"><strong><span style="font-size:12pt;font-family:&#34;" lang="EN-US">How long do I have to stay in hospital ?</span></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Most liposuction cases can be done as a day case, but this will of course depend on the amount of fat removed. There are no clear guidelines by Spanish health authorities, Healthcare commission guidelines seem to suggest that the limit for a day case is in the area of two litres.</span></p>
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<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">What are the complications ?</span></strong></p>
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<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Generally, the larger the amount of fat removed the higher the incidence of small irregularities that may require a small touch up to perfectionise the result. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Like in any operation, infection is always a possibility, in very large liposuctions systemic complications like embolism and thrombosis have to be taken into account.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">There might be drainage of irrigation fluid for a few days after the operation from the stab incisions, which is normal and normally ceases quickly.</span></p>
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<h3 class="MsoNoSpacing"><span style="font-family:&#34;" lang="EN-US">Dr.Alexander Aslani, Director, Chief Consultant Plastic Surgeon, Cirumed Clinic Marbella, Malaga, Spain<br />
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<title><![CDATA[Bruststraffung-die häufigsten Fragen]]></title>
<link>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/03/09/bruststraffung-die-haufigsten-fragen/</link>
<pubDate>Mon, 09 Mar 2009 22:53:28 +0000</pubDate>
<dc:creator>cirumedclinic</dc:creator>
<guid>http://cirumedclinic.wordpress.com/2009/03/09/bruststraffung-die-haufigsten-fragen/</guid>
<description><![CDATA[Bruststraffung! Was hilft? Frage: Ich bin mit der Groesse meiner Brust an sich sehr zufrieden und wu]]></description>
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<div id="attachment_995" class="wp-caption alignright" style="width: 188px"><strong><img class="size-full wp-image-995" title="Bruststraffung bei Dr. Aslani" src="http://cirumedclinic.wordpress.com/files/2009/03/bruststraffung.jpg" alt="Bruststraffung! Was hilft?" width="178" height="268" /></strong><p class="wp-caption-text">Bruststraffung! Was hilft?</p></div>
<p><strong>Frage:</strong></p>
<p><span style="font-size:12pt;"><strong>Ich bin mit der Groesse meiner Brust an sich sehr zufrieden und wuensche lediglich eine Straffung zur Verbesserung der Form. Mir wurde aber eine Straffung mit Implantaten empfohlen. Geht das nicht ohne Vergroesserung ?</strong></span><strong></strong></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Straffung mit Implantaten bedeutet nicht zwangslaeufig Vergroesserung.<strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Meistens geht es lediglich um eine Umverteilung des Volumens. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Sie muessen bedenken dass die Grenze zwischen Straffung und Reduktion,d.h. Verkleinerung, fliessend ist.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Auch bei einer Straffung wird in der Regel etwas Brustdruesengewebe entfernt, und zwar aus dem unteren Brustdruesenpol. Wenn man das entfernte Gewebe jetzt mit einem Implantat ersetzt findet also eine Umverteilung des Volumens statt das eine Auffuellung des oberen Pols und damit mehr Dekolltee schafft. Bei Bruesten die sehr schlaff sind und lediglich Volumen im unteren Pol besitzen kann das sehr vorteilhaft sein.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Kann bei einer Bruststraffung eine Brustwarze absterben ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Theoretisch ja, praktisch spielt das meiner Erfahrung nach aber keine Rolle. Bedrohung fuer die Vitalitaet der Brustwarze besteht bei dieser Operation nur bei sehr starken Rauchern, die ich persoenlich gar nicht erst operiere . Wenn Sie nicht oder nur maessig rauchen kommt das nicht vor, das ist eine Komplikation die sich auf ausgedehnte Brustverkleinerungen, bei denen massiv Gewebe reseziert wird und die Brustwarze ueber eine grosse Distanz transponiert werden muss beschraenkt.<strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Verliere ich das Gefuehl in den Brustwarzen ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">In der Regel nicht. Die meisten Patienten berichten temporäre Gefuehlsveraenderungen in den Brustwarzen die sich in der Regel wieder erholen. Das Erholungsintervall ist meiner Erfahrung nach etwas laenger als bei einer einfachen Vergroesserung, Veränderungen bis zu einem Jahr sind eher die Regel als die Ausnahme. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Ich habe bei einer Nachuntersuchung der Sensibilitaet durch Bestimmung der 2-Punkte-Diskriminierung einer grossen Patientenanzahl festgestellt dass die Patienten im Durchschnitt etwa 20% Sensibilitaet einbüssen, gemerkt hat das aber keine. Subjektiv haben alle dieser Patientinnen eine komplette Erholung angegeben.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Ich interessiere mich fuer eine Straffung mit einer auf die Brustwarze beschraenkten Narbe. Wie geht das ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Sie meinen das was wir auf Neudeutsch als„round-block-uplift“ bezeichnen. Dabei wird der erschlaffte Hautmantel mit einem Implantat ausgefuellt und zusaetzlich eine Hautresektion zirkulaer um die Brustwarze herum durchgefuehrt.<strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Die Indikationen dafuer sind allerdings ziemlich beschränkt. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Die Position der Brustwarze sollte nicht mehr als einen Querfinger unterhalb der Brustumschlagsfalte sein, andernfalls fahren Sie mit einer konventionellen Straffung (mittels „I“ oder „T“- Narbe) definitiv besser.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Bei meinen Patienten zieht sich eine Erfahrung seit Jahren durch die Nachkontrollen wie ein roter Faden: das einzige was die Patienten hinterher wirklich interessiert ist die Form. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Ich habe noch nie eine Patientin gesehen die sich im Nachhinein einer einer Narbe gestört haette die nach einem gewissen Zeitraum sowieso nicht mehr sichtbar ist.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Was ich aber häufiger beobachte ist das Patientinnen sich fuer die primaer attraktiv klingende Option einer Minimalnarbe begeistern aber hinterher jahrelang ziemlich enttaeuscht ueber das Ergebnis sind. </span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Meiner Meinung nach ein schlechter Tausch.Ich wende häufig narbensparende Techniken an wenn das möglich ist, muss aber ganz klar sagen dass ich bei der Planung der Bruststraffung die zu erreichende Form ganz klar vor die Länge der Narbe stelle, weil das der Patientin in der Regel letztendlich wichtiger ist.<br />
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<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Wenn Sie allerdings die anatomischen Voraussetzungen erfuellen ist das selbstverstaendlich eine ganz hervorragende Option.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Wie lange haelt das Ergebnis einer Bruststraffung an ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Der Schwerkraft koennen wir uns auf Dauer leider alle nicht entziehen, aber ich denke dass bei einer technisch gut ausgefuehrten Straffung die Patientin 10-15 Jahre lang mit dem Ergebnis sehr gluecklich sein sollte. Je groesser die Brust, desto eher wird sie natuerlich wieder absinken-das sind bedauerlicherweise nun mal die Spielregeln der Physik.<strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Was kann ich selber tun um die Dauerhaftigkeit des Operationsergebnisses zu verbessern ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Konsequent einen BH tragen.<strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Was ist die haeufigste Ursache von Patientenunzufriedenheit nach einer Bruststraffung ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Also ohne das jetzt abschieben zu wollen: übertriebene Erwartungshaltungen.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Ich sehe besonders in meiner Praxis in London häufig Patientinnen die sich anderswo haben operieren lassen und meinen dass das Ausmass der Straffung unbefriedigend sei. Häufig haben solche Patientinnen objektiv gesehen ganz phantastische Resultate, erwarten allerdings dass Ihnen die Brüste nach der Operation unter dem Kinn sitzen.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Das geht natuerlich nicht, abgesehen davon dass es sehr unnatuerlich aussehen wuerde. Sehr häufig haben Patienten zusätzlich auch völlig übertriebene Erwartungshaltungen bezüglich der bei einer Bruststraffung sinnvollen Brustgrösse. Ein schwerkraftbedingtes Problem macht man durch riesige Implantate natürlich nicht besser.<br />
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<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Ist eine Bruststraffung sehr schmerzhaft ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Nein, in der Regel nicht. Ich persoenlich verwende sehr gerne sogenannte Pexienaehte, das bedeutet die Suspension der neugeformtem Brustdruese mit Naht auf die Muskelfaszie. Meiner Erfahrung nach bringt das ein sehr schoenes Dekolltee und, vielleicht noch wichtiger, ein sehr dauerhaftes Ergebnis. Allerdings kann diese Aufhaengungsnaht in den ersten Tagen etwas schmerzhaft sein. <strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Kommen bei der Kombination von Implantaten und Straffung die Implantate auch unter den Muskel ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Kommt darauf an. Die Bruststraffung hat etwas andere Voraussetzungen als die einfache Vergroesserung. Generell hat die Implantatpositionierung oberhalb des Muskels bei gleichzeitiger Straffung einige enorme Vorteile, besonders im Hinblick auf die Tatsache dass es den meisten Patienten um mehr Dekolltee geht. <strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">In meiner Praxis setze ich bei einfachen Brustvergroesserungen die Implantate in 80% der Faelle unter den Muskel und in 20 % oberhalb, bei der kombinierten Straffung ist das Verhaeltnis genau andersherum.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Was kann ich tun um die Narbenbildung guenstig zu beeinflusen ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.Aslani:</span></strong><span style="font-size:12pt;">In erster Linie einfach etwas Geduld haben. Bei kaukasischen Hauttypen unterliegt die Narbe einem Reifungsprozess der innerhalb von durchschnittlich -12 Monaten zu einem mehr oder weniger kompletten Verblassen der Narbe fuehrt. Gelegntlich kann es besonders um den 2.-3. Monat zu etwas Roetung der Narbe kommen.<strong></strong></span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Guenstig beeinflussen laesst sich das durch hochwertige Feuchtigkeitspflege (inlusive dem mit dem Auftragen verbundenen Massageeffekt) , weiters habe ich gute Erfahrungen mit der Verwendung von Silikonpflastern die die Narbenreifung subjektiv etwas beschleungen. Nicht als Routinemassnahme geeignet, aber gelegntlich hilfreich ist Cortisoncreme, in ganz hartnaeckigen Faellen injiziere ich auch mal eine geringe Menge Cortison direkt in die Narbe.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><span style="font-size:12pt;">Diese Massnahme ist aber hauptsaechlich auf Patienten mit sehr dunklem Hauttyp beschraenkt da solche eher zu unvorteilhafter Narbenbildung neigen.</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Frage:</span></strong><span style="font-size:12pt;">Welchen Aufwand bedeutet eine Straffung mit/ohne Implantat fuer mich ?</span></p>
<p class="MsoNoSpacing"><strong>Dr.Aslani:</strong>1-2 Naechte im Krankenhaus, die koerperliche Erholung geht sehr schnell. Sie benoetigen keine umfangreichen Verbaende, muessen aber 6 Wochen lang einen Sport-BH tragen. Faeden um die Brustwarze werden nach etwa 10 Tagen entfernt, die uebrigen Naehte (soweit vorhanden) sind resorbierbar und muessen nicht entfernt werden.<strong></strong></p>
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<p class="MsoNoSpacing"><strong><span style="font-size:12pt;">Dr.med.Alexander Amir Aslani, Direktor,Facharzt für Plastische Chirurgie,Cirumed Clinic Marbella,Marbella, Malaga</span></strong></p>
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