Tags » Sembelit

Sembelit

Anak kesayangan anda mengalami masalah sembelit?  Risaukan kesihatan mereka?

Sembelit berlaku apabila kekerapan untuk membuang air besar berkurangan dan kesukaran untuk membuang najis. Sembelit adalah satu gejala akibat amalan pemakanan yang tidak baik. 91 more words

Kesihatan

:: Perut Tak Nyaman Karena Sembelit? Konsumsi Makanan Enak Ini ::

Kurang konsumsi serat bisa berakibat kesulitan BAB. Untuk mengatasi sembelit, dibutuhkan 25-30 gram serat per hari. Serat bisa diperoleh dari bahan makanan segar, sayuran dan buah segar yang perlu rutin dikonsumsi. 358 more words

0 Health News

:: 5 Bahaya Utama Sembelit ::

Kata ‘Sembelit’ tidak asing lagi ditelinga kita, bukan ? Bagi wanita metropolis yang selalu berada dalam tekanan tinggi (stress) dalam jangka waktu panjang, sangat rentan terhadap gejala sembelit. 320 more words

0 Health News

:: Kenali Penyebab Susah Buang Air Besar ::

Idealnya, buang air besar dilakukan satu kali dalam sehari. Jangan diremehkan karena tak semua orang bisa mencapai target tersebut atau mengalami apa yang disebut dengan sembelit. 422 more words

0 Health News

Anak Sembelit: Petua hilangkan sembelit

Anak siapa ada masalah sembelit? Arissa pun sembelit jugak dolu-dolu.. sekarang alhamdulillah dah ok. Paling lama tak membuang pun 2 hari je☺. Jom tengok cara nak atasi sembelit 295 more words

Sembelit Ketika Hamil.

Sembelit ketika hamil… euwww, menyeramkan! Semua ibu-ibu pasti pernah merasakan, ye tak? Seperti yang diketahui umum, sembelit adalah masalah biasa semasa hamil. Sebanyak separuh daripada wanita hamil pasti merasakannya sewaktu hamil. 409 more words

Shaklee

Cara Atasi Sembelit Selepas Bersalin

Assalamualaikum….

ibu2 yang baru melahirkan pasti gusar memikirkan penyelesaian untuk masalah sembelit kan????? sembelit memang buatkan kita fobia nak ke tandas,terutama kalau luka jahitan kita agak teruk,huaaaa….menangis ooo nak pergi tandas…huhuhu… 141 more words