Tags » Flower Photos

Oblique Ikebana

レンギョウをリサイクルし、斜型でいけてみました。

New Mexico

Still Not The Time For Flower Photos But...

If you took enough flower photos last year, you are probably still busy today to upload them. I still have flower photos from last year and I really should upload some of them even if it’s not a flower season yet. 63 more words

Life

Happy Tuesday Ikebana!

Materials: Bells of Ireland & Sweet Williams

ピンクのバレンタインも終わり、なんか今はグリーン(つまり、聖パトリックデイ)の季節らしい。というのも、近所のおばちゃんがいつもドアの前に季節の飾りを飾っているんだが、クリスマスはリース、それが終わるとバレンタインのハートの飾りに変わり、今はグリーンのクローバーなので、あ、セントパトリックデイが近づいているんだなと、わかったくらいで。そうかー、グリーンの季節かーということで、花を買いにいくと、ちょうど、「アイルランドのベル」という名前の花が売ってあった。なるほどーセントパトリックは確か、アイルランド発祥ではなかったか?いけばな的にはこの季節にこの緑はちょっとーという感じだが、アメリカだし、アメリカの季節感でいけてもよいのだと、都合よく解釈して、いけてみました。どうかなー??

Ikebana

More Flower Bits

Still clearing out backlog. I think tomorrow will be the end run on the flowers. I’m kinda tired of editing them. So enjoy the remnants of flowers.

Photography

Ikebana of the Month

アメリカでは枝物を見つけるのは難しい。というか、あまり売っているのを見たことがない。が、今回は珍しくレンギョウを売っているのを見て、これはいけなくてはと思い、春っぽくピンクのワックスフラワーと彩りの良さそうなアイリスを一緒にいけてみた。いつもは午前中にいけるのだが、今週末は土日とも昼間はでかけていたので、夜にひっそりいけました。
で、思ったこと・・・夜にいけるのは難しい。やはり、昼間の明るいうちにいけたほうが、いけやすい。レンギョウがちゃんと咲いてくれるといいな・・・

Materials: Forsythia, iris, and wax flower.

New Mexico