Tags » Fobia

persone

La gente

Gli alberi tagliati

Profumo di muschio

Poi io

Una fiala di paura

Nelle piaghe del collo

Le persone

Poi io

Chissà da quanto… 38 more words

Bipolar

Brillas con tus ojos en la oscuridad como un diamante. Iluminas mis noches y me haces soñar. Haces que viva mis sueños. Me abrazas en mis pensamientos sobre un futuro juntos. 621 more words

Amor

FOBIA GILER!!!

Subahanallah..fobia sgt.. berdebar sgt..sakit sgt.. huaarrgghhhhhh nak nangis sgt..kalau blh buang jantung ni, dh lama aku buang.. Teringat mcm mana aku n ank jd mangsa kemalangan di atas kecuaian org lain (arwah dah pon org tu, Al-Fatihah).. 61 more words

Kenangan

La mujer en la esquina

Si contraes la enfermedad de ansiedad / fobia social, no te encontrarás capaz de seguir el ejemplo de los que son dicharacheros. Por más que intentes involucrarte en las conversaciones de los fantoches, con su ropa estridente y cegador, indicativa de su personalidad, te quedarás un alma en pena, que no suelta prenda. 128 more words

ISIS dan Islamophobia di Jepang*

ISIS dan Islamophobia di Jepang*

*Oleh Muhammad Joe Sekigawa, A Social Worker, Seorang Pembelajar Sepanjang Zaman

Pada mulanya, saya melihat optimisme dari kabar teman-teman yang telah terlebih dahulu melanjutkan studi ataupun bekerja di Jepang. 534 more words

Artikel

Gangguan Fobia

Aku bukan ingin bercuap-cuap, namun aku ingin berbagi informasi. Kali ini, tentang fobia. Mengapa fobia?

Ceritanya sih  karena kemarin mati listrik. Dan, seperti yang pernah kutuliskan dalam cerpen, aku ini takut berada dalam kegelapan. 1,154 more words

Cha's Corner

Social Phobia

Manusia terlahir sebagai makhluk individu sekaligus makhluk sosial. Akan tetapi, rupanya di sekitar kita ada juga orang yang justru menghindari statusnya sebagai makhluk sosial. Ada apa dengan diri orang tersebut? 843 more words

Tak Berkategori